3742
Sök

Mercedes 190e - Problem med koppling

16 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Hejsan!

Har lite bekymmer med min koppling. För ett tag sedan så small packningen till huvudcylindern, så den bytades ut.

Nu skulle kopplingen luftas, så jag började lufta manuellt, men ingen olja kom ur luftningshålet. Skumt tyckte jag, och lät det stå öppet i hopp om att olja eventuellt skulle börja droppa.

Efter en kvart tröttnade jag på att vänta, så jag testade att lufta bakvägen, men fick inte in olja alls. Så jag skruvade av slaven och märkte att luftningshålet är igentäppt. Förmodar att det inte ska vara så?

Har ni något förslag på vad man mer kan göra? Har testat blåsa rent utan lycka. Kolven/staget från slavcylindern rör sig ett par millimeter, men har tyvärr ingen större kraft, så det är bara luftning som måste göras.

1 043 Inlägg
23 november 2010
Försök att rensa hålet med ett borr eller dyligt.

16 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Tog en vanlig nål och lirkade runder. Tyvärr utan framgång.
Vet inte hur stort hålet ska vara, och vågar inte borra? "/

438 Inlägg
24 november 2010
Tjenare kevin smile har du prövat att fylla bromsvätske behållaren hela vägen upp?? för hålet som oljan ska ner i är kanske högre upp än själva nivån i behållaren, Var så på luddes 850 vi bytade koppling på och vi hade samma problem,
Luftnings hålet måse vara rent och fritt blås igenom,

MVH VAnd3rsson

16 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
Yes, det är testat. Ska ta och blåsa slaven imorgon, så får vi se om det möjligtvis löser sig smile

Sök