har jobbat som rekondare ett tag. motortvätt är mkt simpelt och tar dig 20 min och av den tiden väntar du 15min.
börja med att öppna huven tag fram fälgrengöring, alkaliskavfettning och en kallavfettning.
lägg på båda avfettningarna under huven runt om motorn och på uppesidan av skärmarna överallt med andra ord samma prosedur med fälgrengöringen.
det stället som kan vara lite kännsligt är täningskasetten uppepå motorn och om det sitter ett öppet filter på bilen. möjligtvis fördelaren på äldre bilar. så var lite mer försiktig på dessa ställen. batteri och säkringslådor är inga problem. se till att säkrinslådans lock sitter på ordentligt. annars ös bara på med medel
vänta ca 10min beroende på hur smutsigt det är. om riktigt grisigt längre tid och det kan behövas läggas på lite extra medel...
spraya med högtryck börja under huven och gå nedåt. tänkt på att vara försiktig vid tänningskasetten och de ställen som jag skrev ovan. spola men med munstycket lite längre ifrån uppedelen på motorn så du inte pressar in vatten..
sen använde vi en venylglans som gick att använda på våta ytor. spraya på plasten.
stäng huven. starta bilen och låt den gå en stund.
klart
Senast redigerat av albin_a (25 november 2010)