3113
Sök

Sportluftfilter Volvo 855 T5 -94

77 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Nyss införskaffat mig en 855 t5, och idag så hittade ja ett biltema sportluftfilter i verkstan.
Bilen är orginal i motor, och den är en manuell.

Är det mycke jobba att sätta dit Luftfiltret? vad ska man tänka på? och blir det något skönare pys ljud?

och den stora frågan är!  ÄR DET VÄRT ATT ENS PROVA NÅGOT IFRÅN BILTEMA? neutral

Pedal To The Metal
750 Inlägg
21 november 2010
Inte så mycket jobb att pilla i..  Högre "sug" och dump ljud blir det ju men köp ett ordentligt filter... Vill du vara klok och ekonomisk? 

Behåll Original.

För det är inte värt det på en helt original motor.. Om man inte är ute efter ljudet då tongue
Senast redigerat av Revotech (21 november 2010)

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

77 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Okej.. men de ligger ju ändå bara hemma och skräpar. men som sagt, vill inte ha ut någon effekt, bara skönare Ljud ! smile

24 Inlägg
21 november 2010
Bytet tar 5 minuter, du kommer få ett skönt sug och dumpljud!

Men om du verkligen vill byta till öppetfilter,  köp ett utav lite högre kvalité!

1 298 Inlägg
22 november 2010
Köp en avskärmning samtidigt så slipper du att filtret suger varmluft vilket resulterar i sämre förbränning = högre förbrukning. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

614 Inlägg
22 november 2010
Släng det jävla biltema filtret åt helvete!. Om du nu vill ha ett öppet filter i din bil så sattsa på det med högra kvalite runt en 1000 kr kanske.

Allt är tyvärr inte bra på biltema.

Och om jag inte minns helt fel så eftersom biltema säljer billiga filter så är det antagligen någon made in taiwan grej och förmodigen så är filtret oljefyllt för att täta mot smuts med senare kan oljan börja lossna och då får du det in i din LMM och då kan den rasa. och då blir det plötsligt inte så roligt.

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

214 Inlägg
22 november 2010
jag hade inte satt biltema filtret på någon seriös bil tongue kanske på en vinterbil men absolut inte en bil med turbo !

77 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
rybbe skrev:
Släng det jävla biltema filtret åt helvete!. Om du nu vill ha ett öppet filter i din bil så sattsa på det med högra kvalite runt en 1000 kr kanske.

Allt är tyvärr inte bra på biltema.

Och om jag inte minns helt fel så eftersom biltema säljer billiga filter så är det antagligen någon made in taiwan grej och förmodigen så är filtret oljefyllt för att täta mot smuts med senare kan oljan börja lossna och då får du det in i din LMM och då kan den rasa. och då blir det plötsligt inte så roligt.

Inte Fan tänker ja slänga det åt helvete! möjligtvis lägga tillbaka det där ja hitta det. men ja skulle ju kunna sätta på det tills ja skaffat ett annant av kvalitè ! smile

77 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Uppdaterar ! satt dit biltema filtret idag. blev ett mycke finare sug och dump ljud iaf! räcker att åka med det i vinter  smile

8 250 Inlägg
26 november 2010
Kom ihåg att fixa ett stag eller nåt som håller lmm bara. Tar man bara bort luftburken och monterar ett öppet filter utan att staga upp lmm'n så brukar dem skaka sönder. Och skakningarna är ett långt större bekymmer än oljan som många oroar sig för i onödan.

77 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Okej.. märkte att de inte kan vara bra som det är nu. utan  jag måste något som stadgar upp allt. men de ska ja fixa till i morgon smile

Sök