4603
Sök

Försäkring och skatt med chippad motor? (Saab 9-3)

930 Inlägg
25 november 2010
#41

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#42
Kamulen skrev:
http://nordicuhr.se/main.php?tuning=9-3og&sub_page=E85

Måste man inte konvertera bilen eller e jag helt ute och cyklar?tongue
Vad blir det för skillnad förutom att man tankar med en annan bensin ?smile


930 Inlägg
25 november 2010
#43
Det står vad dem gör där! big_smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#44
Kamulen skrev:
Det står vad dem gör där! big_smile

Uppdatering med tyngdpunkt på bränsleekonomi?
Så dem bytar tändstift sen kan man köra E85, om jag fattat det rätt? xD
Och är det:
Saab 9-3 2.0t T7, 00-02
eller
Saab 9-3 2.0t T7, 00-02 Steg 1 - 240hk 350Nm

Eller man måste göra båda? yikes


930 Inlägg
25 november 2010
#45
Nej alltså ska du ha E85 så byter dem tändstifft och programvara.
steg1 programvara och sätter dit en magnetventil som styrladdtrycket.
steg2 programvara mv och halvsatts sportsystem
steg3 programvara mv helstatts och sen brukar det vara nått mer

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#46
Kamulen skrev:
Nej alltså ska du ha E85 så byter dem tändstifft och programvara.
steg1 programvara och sätter dit en magnetventil som styrladdtrycket.
steg2 programvara mv och halvsatts sportsystem
steg3 programvara mv helstatts och sen brukar det vara nått mer

Så om jag fattat det rätt så behöver man bara köpa den som heter steg 1 för 7995:-, och inte den som står en bit ovanför för 6870:-?
Hur blir det att starta den på vintern egentligen, kylan är inte så nådig i Sverige längre tongue


930 Inlägg
25 november 2010
#47
Det står ju bilmodell vilket steg och pris smile
Senast redigerat av Kamulen (25 november 2010)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#48
Kamulen skrev:
Det står ju bilmodell vilket steg och pris smile

Grejen e att det står såhär:

Saab 9-3 2.0t T7, 00-02

* Optimerad Nordic mjukvara för E85

* Uppdatering med tyngdpunkt på bränsleekonomi

* Effekthöjning ca 5%

* 4 st tändstift

* Pris: 6 870 kr

Och

Saab 9-3 2.0t T7, 00-02 Steg 1 - 240hk 350Nm

* Optimerad Nordic mjukvara för E85

* 4 st tändstift

* Pris: 7 995 kr

Det ska räcka med det senare?


KHRacing
25 november 2010
#49
Kamulen skrev:
Den chansen är inte stor alls, min bror har bytt både turbo luftfilter och har anpassad programvara från nordic uhr.
Dem säger inget på bes osv.

Det är kanske för att det inte syns så mkt, men det är fortfarande 100% olagligt.

930 Inlägg
25 november 2010
#50
KHRacing skrev:
Kamulen skrev:
Den chansen är inte stor alls, min bror har bytt både turbo luftfilter och har anpassad programvara från nordic uhr.
Dem säger inget på bes osv.

Det är kanske för att det inte syns så mkt, men det är fortfarande 100% olagligt.

Ja det är en helt annan femma, ursäkta uttrycket men, oss två emellan vem fan bryr sig? tongue

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

27 Inlägg
25 november 2010
#51
Nu lär jag väll låta som någon gammal grinig gubbe, (22) men jag är yrkesförare och ser dagligen unga killar som nyss fått körkort och kör jävul med sina bilar, utan tanke om sig själva och deras medtrafikanter.
Hävdar inte att trådskaparen är sådan, men jag kan personligen tycka att du bör lära känna din bil ordentligt och få mer erfarenhet i trafiken innan du börjar köra runt med massor av effekt.

Så bara ett tips i all välmening smile

/Björn


109 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
#52
Bear960 skrev:
Nu lär jag väll låta som någon gammal grinig gubbe, (22) men jag är yrkesförare och ser dagligen unga killar som nyss fått körkort och kör jävul med sina bilar, utan tanke om sig själva och deras medtrafikanter.
Hävdar inte att trådskaparen är sådan, men jag kan personligen tycka att du bör lära känna din bil ordentligt och få mer erfarenhet i trafiken innan du börjar köra runt med massor av effekt.

Så bara ett tips i all välmening smile

/Björn

Så sant, så sant =P
Kan ärligt säga att jag inte är så mycket för att köra fort, men det är ju aldrig fel att ha lite extra under huven. Om man nu hamnar bredvid nån sketen bmw som försöker bevisa nåt big_smile
Kör ju själv cross och vet att det inte är någon som helst svårighet att köra rakt fram fort smile Inte så jättekul i längden för den delen heller tongue


2 271 Inlägg
1 168 Inlägg
26 november 2010
#54
TaXUS skrev:
Bear960 skrev:
Nu lär jag väll låta som någon gammal grinig gubbe, (22) men jag är yrkesförare och ser dagligen unga killar som nyss fått körkort och kör jävul med sina bilar, utan tanke om sig själva och deras medtrafikanter.
Hävdar inte att trådskaparen är sådan, men jag kan personligen tycka att du bör lära känna din bil ordentligt och få mer erfarenhet i trafiken innan du börjar köra runt med massor av effekt.

Så bara ett tips i all välmening smile

/Björn

Så sant, så sant =P
Kan ärligt säga att jag inte är så mycket för att köra fort, men det är ju aldrig fel att ha lite extra under huven. Om man nu hamnar bredvid nån sketen bmw som försöker bevisa nåt big_smile
Kör ju själv cross och vet att det inte är någon som helst svårighet att köra rakt fram fort smile Inte så jättekul i längden för den delen heller tongue

chippa din bil (blivande bil, bra val utav bil med) och kör som du vill smile


109 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
#55
lingua skrev:
Maptun alla dagar.

Får se vilket det blir, dem e inte så jättebilliga (säkert bra) men man måste ju ha cash oxå tongue


109 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
#56
jimmzzan skrev:
TaXUS skrev:
Bear960 skrev:
Nu lär jag väll låta som någon gammal grinig gubbe, (22) men jag är yrkesförare och ser dagligen unga killar som nyss fått körkort och kör jävul med sina bilar, utan tanke om sig själva och deras medtrafikanter.
Hävdar inte att trådskaparen är sådan, men jag kan personligen tycka att du bör lära känna din bil ordentligt och få mer erfarenhet i trafiken innan du börjar köra runt med massor av effekt.

Så bara ett tips i all välmening smile

/Björn

Så sant, så sant =P
Kan ärligt säga att jag inte är så mycket för att köra fort, men det är ju aldrig fel att ha lite extra under huven. Om man nu hamnar bredvid nån sketen bmw som försöker bevisa nåt big_smile
Kör ju själv cross och vet att det inte är någon som helst svårighet att köra rakt fram fort smile Inte så jättekul i längden för den delen heller tongue

chippa din bil (blivande bil, bra val utav bil med) och kör som du vill smile

Will do big_smile
(garaget borde införa multicitera for sure)



Sök