2338
Sök

Passar b21et toppen rakt av på b230f block?

6 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
#1
Jag undrar om toppen från 21et passar på 230f block ? har nämligen en b230f liggandes utan kabelhärva och även en 21et i 245an. För det är väl lågfriktions kolvar i 230f?

Tacksam för svar.

245 tic -84, 245 gl 82, 245 b200k 85
Volvo är som aids, lätt att få men svårt att bli av med.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 november 2010
#2
JSvanberg skrev:
Jag undrar om toppen från 21et passar på 230f block ? har nämligen en b230f liggandes utan kabelhärva och även en 21et i 245an. För det är väl lågfriktions kolvar i 230f?

Tacksam för svar.

ja toppen passar utan problem ..  men du får montera en fördelarkam i b230:in om du vill ha en fördelare nånstans

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

6 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
#3
Det kan ju vara en fördel att ha. smile Är det lågfriktionskolvar på b230f?

245 tic -84, 245 gl 82, 245 b200k 85
Volvo är som aids, lätt att få men svårt att bli av med.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 november 2010
#4
JSvanberg skrev:
Är det lågfriktionskolvar på b230f?

??????????????????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

601 Inlägg
28 november 2010
#5
Tror han menar detta. Plockat direkt från wikipedia: 1986 bytte motorn namn till B230 och introducerades då som lågfriktionsmotorn. Lågfriktionsmotorn utmärkte sig främst med att de rörliga delarna i motorn var konstruerade för att ge så lite friktion som möjligt; detta visade sig senare inte vara så bra vid större påfrestningar då bland annat de förminskade ramlagren gjorde att motorns hållbarhet försämrades. 1989 konstruerades motorn om igen och alla delar som förminskats på bekostnad av hållbarheten fick tillbaka sin ursprungliga storlek. B230 motorerna är dock alltjämt kända för att hålla länge och vara mycket problemfria.


Sök