2261
Sök

Hjulen tar i hjulhuset!!

99 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Tjena, det är så att jag precis köpt mej en volvo s60 2,4t. det jag undrar över är om det är normal att mina sommardäck som är 225 breda ska ta i hjulhuset vid fullt rattutslag? det känns som att mina vinterdäck som är 205 breda också tar... sen så är svängradien riktigt dålig faktiskt om man jämför med min nissan primera... kan man lösa det på ett bra sätt?

4 822 Inlägg
29 november 2006
Det är rätt vanligt att det tar i när man svänger fullt.
Det finns 3 olika storlekar (tjocklekar) på utslagsbegränsarna vilka som sitter på beror på vad bilen såldes med för storlek på fälgarna, om du inte har dom största så sätt på dom så blir det bättre.

Svängradien är inte den bästa på framhjulsdrivna volvo bilar.

Det har tagit i inneskärmarna på alla X70 jag har haft, har några bilder på hur mina inneskärmar ser ut nu som jag kan lägga upp om du vill (dom är "ganska" så sönder skavda).

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

99 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
okej, bilen såldes ny med 225/45 R17 däck, och den är dom som sitter på nu, men det som är konstigt är att vinterdäcken också tar i lite, kan man inte sätta på spacers så hjulet kommer längre ut? Fin v70R du har Christian S wink

4 822 Inlägg
29 november 2006
Tack.

Då ska du ha dom största men dom kanske är trasiga eller så är det är någon som bytt till mindre någon gång om det nu även tar i med 16" ,kolla hur dom ser ut och byt ut dom till nya om du nu upplever att det är ett problem att det tar i.
Dom sitter på länkarmen och du borde se dom utan att ta bort däcket om du svänger fullt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök