2279
Sök

Stereo tappar minne

150 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Tjenare, köpte mig en ny stereo här om dagen, av märket LG. kopplat in den enligt texten som stod på varje kabel. Enheten fungerar som den ska men den tappar minnet när man stänger av tändningen. fanns ingen separat "Memory" kabel, kan jag kopplat fel någonstans?

mvh jonas! smile

757 Inlägg
5 december 2010
kan vara så att du behöver byta plats på gul och röd ström kabel. brukar finnas konverters till det smile

21 761 Inlägg
5 december 2010
Standardfärgen på stereons "minneskabel" är gul, den kabeln ska ha konstant plus. Bilarnas egna ISO-kablar för konstant plus kan tyvärr variera, den vanligaste färgen är gul men en del bilar har röd som konstant plus.

DLS
1 147 Inlägg
5 december 2010
Checka manualen och se om du kopplat "konstant ström" rätt. Minnet tappar den när den inte matas med just konstant ström, så kallad standby.

150 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Okej! smile det är tyvär skarvat me isolerad hona/hane strax efter volvos original kontakter. men står ju tex "battery 12v+" m.m tongue får testa byta plats på tändning och batteri+ smile

349 Inlägg
5 december 2010
hade samma fel på min ford men bytte kabeln gul o röd om jag inte minns fel o de löste sig, lycka till!

150 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Tack smile va bara vända tändning och +12v smile 

Problem löst!!

Sök