3295
Sök

Frågor om filmredigeringsprogram!

646 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Hello

Har inföskaffat mig en hd kamera å har filmat lite och vill nu lära mig redigera filmer.
Nu till min fråga filmkameran i fråga är en Panasonic HDC-SD60. Dock så är problemet att när jag lägger över filerna från kameran så är dom i MTS format vilket jag inte kan hitta ett enda program som klarar.

Jag har tidigare använt mig av Pinnacles senaste version men detta klarar inte mts utan använda mig utav ett konverterings program. Dock så blir det inte lika bra som ursprungsfilerna utan blir lite sämre kvalite.

Jag menar folk gör ju hd filmer till höger å vänster men jag lyckas inte,

Hoppas nån kan hjälpa mig med något program eller nåt bra konverteringsprogram som ni andra använder när ni gör hd filmer.

Hoppas att ni förstod frågan!

MVH Mikael
Senast redigerat av Camitz (11 november 2010)

Tvivlare
2 266 Inlägg
11 november 2010
Har ingen erfarenhet av MTS, men du kan inte ändra filtyp i kamerans inställningar?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Tvivlare
2 266 Inlägg
11 november 2010
2ooSX skrev:
Går inte att ladda ner ett codec då? eller va de kallas i redigeringsväg tongue

Ja de kan ju finnas Codec också, måste ju nästan finnas nånting att behandla mer när filtypen finns.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

646 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Jag har försökt ändra i kameran men det går inte, men har letat på nätet om detta ganska mycket å det ända jag hittar är att folk konverterar filerna, men jag menar det måste väl finnas nåt program som hanterar dessa filer eller? Vad brukar hd filer vara i för format i övrigt då?

2 271 Inlägg
11 november 2010
Jag leker i Sony Vegas Pro 9, tar typ allt.

646 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Kollade lite lätt på sony vegas 9 pro nu och det verkar som om det skulle ta mts format, så blir till att testa det då å seom det funkar

wtf.
85 Inlägg
11 november 2010
annars kanske Adobe Premiere pro funkar? cs3 cs4 eller om cs5 finns.

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."

224 Inlägg
13 november 2010
Lohman skrev:

Runt 10k är ganska mycket pengar (cs5) att lägga ut om man ska redigera film som privatperson big_smile
Senast redigerat av tpdabster (13 november 2010)

154 Inlägg
14 november 2010
Sony Vegas 9 platinum skall ta MTS format. Tror att det kostar runt 600:- på dustin.

Tillägg: K-lite codec-pack gör att du kan spela upp mts filer i wmp men hjälper inte redegeringsprogramen.
Senast redigerat av wulvan (14 november 2010)

646 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Ok låter fint får satsa på sony vegas 9!

volvolover
667 Inlägg
3 december 2010
Finns det några andra redigerings program ni kan rekomendera? inte det värsta som finns direkt men ngt som man kan ha kul med endå. ska kunna redigera i mp4 format. smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
6 december 2010
tpdabster skrev:
Lohman skrev:

Runt 10k är ganska mycket pengar (cs5) att lägga ut om man ska redigera film som privatperson big_smile

Men helt klart värt det. Har ett Adobe CS5 Master Collection (PC) på jobbet och ett likadant (fast MAC) hemma. Mycket, mycket viktigt.

Sök