Har inföskaffat mig en hd kamera å har filmat lite och vill nu lära mig redigera filmer. Nu till min fråga filmkameran i fråga är en Panasonic HDC-SD60. Dock så är problemet att när jag lägger över filerna från kameran så är dom i MTS format vilket jag inte kan hitta ett enda program som klarar.
Jag har tidigare använt mig av Pinnacles senaste version men detta klarar inte mts utan använda mig utav ett konverterings program. Dock så blir det inte lika bra som ursprungsfilerna utan blir lite sämre kvalite.
Jag menar folk gör ju hd filmer till höger å vänster men jag lyckas inte,
Hoppas nån kan hjälpa mig med något program eller nåt bra konverteringsprogram som ni andra använder när ni gör hd filmer.
Jag har försökt ändra i kameran men det går inte, men har letat på nätet om detta ganska mycket å det ända jag hittar är att folk konverterar filerna, men jag menar det måste väl finnas nåt program som hanterar dessa filer eller? Vad brukar hd filer vara i för format i övrigt då?
Finns det några andra redigerings program ni kan rekomendera? inte det värsta som finns direkt men ngt som man kan ha kul med endå. ska kunna redigera i mp4 format.