3311
Sök

Saab 9000 2.3t cse -95, elfel?

44 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
Hej!
Jag har ett enligt mig riktigt skumt problem med min Saab, när jag ska stanna bilen och slår av tändningen och fortfarande håller bromsen nere och drar ut nyckeln helt så fortsätter bilen va igång. Men så fort jag släpper bromsen så stannar motorn. Och även när bilen är avstängd och jag trycker på bromsen så tänds alla varningslampor m.m precis som dem gör när man vrider på tändningen.

Tacksam för svar!
MVH
Simon

183 Inlägg
6 december 2010
hm.. låter som du har något el/jord fel, Är det precis när du hör att baklysena släcks bilen dör?

44 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
japp det är precis då

426 Inlägg
6 december 2010
Låter som att det är något kabelbrott/jordfel.
När började problemet?
Var det nu i vintras kan det vara fukt som trängt in någonstans och orsakar kortslutning!

edit: stavar som en kratta
Senast redigerat av Johnsen (6 december 2010)

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

44 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
de började för en ca en vecka sedan, egentligen inget problem jag retar mig på men om man nu ska sälja kan de va bra att allt e i sin ordning smile

426 Inlägg
6 december 2010
Okej, då är det inte omöjligt att det är fukt som trängt in någonstans och orsakar kortis.
Har du tillgång till garage så låt den stå och "torka" och prova sedan, funkar det normalt då kan man ju med stor sannolikhet säga att den tar in fukt någonstans den inte borde:)
Senast redigerat av Johnsen (6 december 2010)

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

44 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
okej, ja jag kan ju prova de. Men har inte tillgång till garage själv men kan ju alltid låna någons:)

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
6 december 2010
Du har inte bytt någon lampa till bakljusen? det verkar kunna ge konstiga syntom på 9000 tongue

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

44 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
jag har byta glödlampor till bromsljus och de vanliga bakljuset, de e ungefär i samma veva som de börja dumma sig såhär tongue

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
6 december 2010

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

44 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
haha vafan, de e ju sjukt xD detta strul bara för att man fått fel glödlampa av mekonomen tongue

44 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
Problemet är åtgärdat nu och de va bromsljuslampan som jag fått fel av mekonomen, skulle ha en tvåtrådig men fick en entrådig så där hade vi problemet xD

Sök