3052
Sök

Volvo 740 IC Från Saab 9000

3 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
Tjena har en fråga till er motor kunniga funkar det lika bra med en saab 9000 inter cooler som en sån som sitter på en volvo 740 tic? tänkte nämligen ta min saab 9000 ic till volvo 740in*

btw några random frågor
har köpt en 740 "gl" den klena motorn och tänkte trimma från den ist för att köpa en turbo motor wink roligare att hålla på med nån som vet vad för grejen man ska ploppa in för att få upp de i runt 250-300 hp?

Tack i förhand

Pim_Pim
8 november 2010
Hur mycket pengar har du tänkt att lägga ? för om du ska trimma din gl motor till en 250-300hk så lär du får lägga pengar, riktigt mycket pengar.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 november 2010
Ja det lär funka men varför ska du göra det? 9000 har nog en större IC men ska du börja ladda på ordentlig så lär gavlarna sticka även på den.

Rock'n Roll

Pedal To The Metal
750 Inlägg
8 november 2010
Pim_Pim skrev:
Hur mycket pengar har du tänkt att lägga ? för om du ska trimma din gl motor till en 250-300hk så lär du får lägga pengar, riktigt mycket pengar.

Japp... Sugisar är ruggigt dyra att trimma.. jämfört med turbosar

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

3 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
så ni tipsar att man ska kasta gl motorn och köpa en klar turbo motor och bara byta upp mig ? typ ta en motor från en tic?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 november 2010
showarn skrev:
så ni tipsar att man ska kasta gl motorn och köpa en klar turbo motor och bara byta upp mig ? typ ta en motor från en tic?

Det kommer bli BETYDLIGT MYCKET billigare om du ska ha dina 250hk

Rock'n Roll

236 Inlägg
8 november 2010
showarn skrev:
Tjena har en fråga till er motor kunniga funkar det lika bra med en saab 9000 inter cooler som en sån som sitter på en volvo 740 tic? tänkte nämligen ta min saab 9000 ic till volvo 740in*

btw några random frågor
har köpt en 740 "gl" den klena motorn och tänkte trimma från den ist för att köpa en turbo motor wink roligare att hålla på med nån som vet vad för grejen man ska ploppa in för att få upp de i runt 250-300 hp?

Tack i förhand

hade saab 9000 ic på min 240 funkade klockrent. laddade 1,4 utan att gavlarna stack. fick kapa ur lite i huven enbart.. mvh

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
8 november 2010
Plus att om du stoppar i en färdig turbo motor så räcker det med en regbesikning och det blir mycket lättare att få den igenom besiktningen. Det kommer inte synas att den är trimmad heller.

Du kan även göra som en del gör och lägga i en T5a, det måste vara det bästa sättet att få 300hk då det i stort sett bara är chipp,avgas och ökat laddtryck som behövs för att komma dit.

Även t5 kan du köra rätt in o regbesikta med i en 740. Det är lite pill men forska lite i det hela, ska du ändå byta motor så kanske det är värt att slå på den värre motorn direkt?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
7 december 2010
lät lite roligt att ha en volvo sugis på 300hk de lär kosta runt 30lax?! om du ska ha nya grejjer allså! bättre o köpa en tic motor o trimma den!

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

183 Inlägg
7 december 2010
NeXz skrev:
showarn skrev:

btw några random frågor

Tack i förhand

hade saab 9000 ic på min 240 funkade klockrent. laddade 1,4 utan att gavlarna stack. fick kapa ur lite i huven enbart.. mvh

Har läst/hört att de brukar ge sig vid 1,6 cirka, men de kyler dåligt om du ska över 300hk.

236 Inlägg
7 december 2010
okok ja då höll de precis då hehe:p ska på med alu nu till sommarn hehe

1 062 Inlägg
7 december 2010
dieselkungen1 skrev:
lät lite roligt att ha en volvo sugis på 300hk de lär kosta runt 30lax?! om du ska ha nya grejjer allså! bättre o köpa en tic motor o trimma den!

Ehhh du skojade va när du skrev det va? Lr skrev fel lr ngt annat?

För en 300hk volvo 8v sugis kommer kosta i runda slängar 300 000kr........

mvh
Senast redigerat av wildboy_87_ (7 december 2010)

Team Björkeryd

Sök