3481
Sök

AC:N fungerar ej

16 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Min AC fungerar ej längre, och det e inte så att gasen är slut.
Jag har en Opel vectra 2.0i -96

vet någon va de kan vara för fel?

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
29 november 2006
Hur vet du att det inte är lite gas?

Är inte speciellt insatt i ac-anläggningar, men det kan ju vara nån tryckvakt som jävlas.

2 182 Inlägg
29 november 2006
Hur vet du att det inte läkt ut nån gas? ett läkage på en AC slang behöver inte vara stor, om läckaget funnits där länge kan det ha läckt ut under flera år.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Rörpulare
1 453 Inlägg
29 november 2006
Har du kollat upp om du ahr köldmedium i systemet.. kanske dags att fylla på smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

16 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
asså jag får inte ens nåt lufttryck när ja trycker på knappen

Mek
88 Inlägg
29 november 2006
Hur kalt är det när du provar, audis ac slutar att gå vid ca 2-4 plusgrader för att den ej skall isa igen kör in bilen i ett varmgarage och testa.

Mvh Bert

Livet börjar vi 2 bars ladd

5 710 Inlägg
30 november 2006
kebab_124 skrev:
asså jag får inte ens nåt lufttryck när ja trycker på knappen

D.v.s inte ens fläkten går?
1. Kolla säkring
2. Mät om fläkten får ström

MVH Jonas
..............

Audi/Wv mek
148 Inlägg
30 november 2006
Om fläkten inte går alls så är det troligen problem med elen till fläkten, kan vara en säkring, reglaget, fläktmotorn, listan kan göras lång! men, om fläkten går men det bara kommer varmluft så kan det som sagt vara en tryckvakt som säger ifrån, ev. en isbildning men det märker du om du kör in bilen i värmen en natt eller så! prova det först, sen kan du börja kontrollera andra delar av systemet, lättast är väll att lämna in bilen på en avläsning! hur vet du att det inte är slut på gas då?

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

Bilmekaniker
84 Inlägg
30 november 2006
du bor inte nära kalmar?? Kan mäta upp han med ac maskinen smile Testa o tryck in ventilen där man kopplar på ac maskinen.. Finns en på hög och en på lågtryckssidan. Då märker du om det finns gas i.. Men ta på dig ett par handskar och sen kolla inte in i det om det skulle finnas ngt. Ett lätt sätt o kolla om det finns gas..

ha de

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....

Sök