3941
Sök

Nån som är kunig på att bygga baslådor ?

56 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Hallå, jag är inte så High på att bygga baslådor och sånt men jag vill veta några saker:)

1: Vad behöver man för (trä) alltså plywood,mdf m.m
2: Hur tjock ska träet vara ?
3: Hur ska man göra så man får ut så mycket luft som möjligt t.ex ska man ha nån avskiljnings vägg  bredvid basen och porten ?
4: Ska man skruva och limma eller bara limma ?

Basen jag tänker använda är en SPL Dynamics XTR-380D2s den är en 15" och den ska sitta i den volvo 850 gle om det hjälper smile
Ni kan oxå säga till om där är en tråd om hur man gör big_smile

Tack i förhand!!! //Pontus big_smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 december 2010
Ett tips, posta i billjud och multimedia så får du fler & bättre svar. wink Men jag drar svaren här också.

1: MDF eller spånskiva är det vanligaste, plywood funkar också.
2: Beror på lådans storlek men minst 19mm säger jag, gärna 22mm, tänk på att du även kan behöva staga lådan för att få stabilitet i den.
3: Förstår inte riktigt frågan, men nej ingen skiljevägg om du ska köra portat. Isåfall så får du ha en port per bas.
4: Både och, men limmet är det viktiga, skruvarna ska bara hålla ihop lådan medans den torkar i princip.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

56 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ett tips, posta i billjud och multimedia så får du fler & bättre svar. wink Men jag drar svaren här också.

1: MDF eller spånskiva är det vanligaste, plywood funkar också.
2: Beror på lådans storlek men minst 19mm säger jag, gärna 22mm, tänk på att du även kan behöva staga lådan för att få stabilitet i den.
3: Förstår inte riktigt frågan, men nej ingen skiljevägg om du ska köra portat. Isåfall så får du ha en port per bas.
4: Både och, men limmet är det viktiga, skruvarna ska bara hålla ihop lådan medans den torkar i princip.

Okej jag Tackar så mycket! big_smile kommer bli kul när allt är färdig big_smile men jag tackar big_smile

Sök