Hallå, jag är inte så High på att bygga baslådor och sånt men jag vill veta några saker:)
1: Vad behöver man för (trä) alltså plywood,mdf m.m 2: Hur tjock ska träet vara ? 3: Hur ska man göra så man får ut så mycket luft som möjligt t.ex ska man ha nån avskiljnings vägg bredvid basen och porten ? 4: Ska man skruva och limma eller bara limma ?
Basen jag tänker använda är en SPL Dynamics XTR-380D2s den är en 15" och den ska sitta i den volvo 850 gle om det hjälper Ni kan oxå säga till om där är en tråd om hur man gör
Ett tips, posta i billjud och multimedia så får du fler & bättre svar. Men jag drar svaren här också.
1: MDF eller spånskiva är det vanligaste, plywood funkar också. 2: Beror på lådans storlek men minst 19mm säger jag, gärna 22mm, tänk på att du även kan behöva staga lådan för att få stabilitet i den. 3: Förstår inte riktigt frågan, men nej ingen skiljevägg om du ska köra portat. Isåfall så får du ha en port per bas. 4: Både och, men limmet är det viktiga, skruvarna ska bara hålla ihop lådan medans den torkar i princip.
Ett tips, posta i billjud och multimedia så får du fler & bättre svar. Men jag drar svaren här också.
1: MDF eller spånskiva är det vanligaste, plywood funkar också. 2: Beror på lådans storlek men minst 19mm säger jag, gärna 22mm, tänk på att du även kan behöva staga lådan för att få stabilitet i den. 3: Förstår inte riktigt frågan, men nej ingen skiljevägg om du ska köra portat. Isåfall så får du ha en port per bas. 4: Både och, men limmet är det viktiga, skruvarna ska bara hålla ihop lådan medans den torkar i princip.
Okej jag Tackar så mycket! kommer bli kul när allt är färdig men jag tackar