3252
Sök

Byta tyget i taket

210 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
vad äre för tyg alla använder i taket , är det vanligt baslådetyg dom användeR?

Bilmekaniker
92 Inlägg
8 december 2010
Biltemas Högtalartyg fungerar fint smile

210 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
altså bas tyg som man kan köpa på tex brl smile?

Bilmekaniker
92 Inlägg
9 december 2010
ja det funkar smile

210 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
de han menade eller nå annat tongue?

Bilmekaniker
92 Inlägg
11 december 2010
Vilket tyg som helst fungerar,
klädde om en volvo 745as innertak med Högtalartyg från Biltema

670 Inlägg
11 december 2010
Ni som har klätt om med högtalartyg, hur mycket syns skarvarna? Högralartyget säljs ju i bitar som tyvärr inte täcker hela taket...

Mvh Daaanyy

88 Inlägg
11 december 2010
daaanyy skrev:
Ni som har klätt om med högtalartyg, hur mycket syns skarvarna? Högralartyget säljs ju i bitar som tyvärr inte täcker hela taket...

Om innertaket är  "hårt" och man använder lim , borde inte skarven synas så väl.
Däremot om innertaket är bara tyg och med sådana hemska pinnar som det va förr så hade du nog fått sy skarven.

670 Inlägg
11 december 2010
Evo-lappen skrev:
daaanyy skrev:

Om innertaket är  "hårt" och man använder lim , borde inte skarven synas så väl.
Däremot om innertaket är bara tyg och med sådana hemska pinnar som det va förr så hade du nog fått sy skarven.

Ok. Skall riva ner innertaket i Saaben eftersom allt skall gå i svart. Så taket får kläs och mattan får jag försöka med sprayfärg på. Sen resten flockas..

Mvh Daaanyy

88 Inlägg
11 december 2010
Det kan ju vara en ide. Lägg ut tyget som du tänker använda , då ser du var skarven hamnar. då kan du ju spraya svart där smile Då eliminerar du ju risken att det syns.

670 Inlägg
11 december 2010
Yesbox..gör det samtidigt som jag sprayar golvmattan smile

Mvh Daaanyy

88 Inlägg
11 december 2010
daaanyy skrev:
Yesbox..gör det samtidigt som jag sprayar golvmattan smile

Vad använder du för färg då ? Nån slags vinylfärg ? Intressant att veta smile

670 Inlägg
11 december 2010
vet inte ännu. Har bara läst lite på olika forum. Vinylspray ska fungera...någon hade kört med vanlig sprayfärg med gott resultat smile Hämtar en matta på skroten och testar.

Mvh Daaanyy

88 Inlägg
11 december 2010
Det är ju smart. Satt och tänkte lite. Bästa vore ju att doppa ner mattan i en stor balja med massa färg. Låta den ligga en stund. Så den drar åt sig riktigt.

670 Inlägg
11 december 2010
Evo-lappen skrev:
Det är ju smart. Satt och tänkte lite. Bästa vore ju att doppa ner mattan i en stor balja med massa färg. Låta den ligga en stund. Så den drar åt sig riktigt.

Hehe låter nog enklare än vad de är. Tror det blir bra att spraya mattan. Enda jag oroar mig över är att det blir flammigt...

Mvh Daaanyy

11 Inlägg
11 december 2010
limma inte inner taket med spray lim det släpper efter ett tag du ska använde bostik 31 kontaktlim finns som 1liters burk som man rollar eller penslar på finns att köpa på tex colorama jag har använt detta lim till mitt inertak kolla gärna mina bilder

Bilmekaniker
92 Inlägg
12 december 2010
daaanyy skrev:

Blir inga skarvar då biltemas Högtalar tyg Täcker en volvos 745 innertack och ändå blir det tyg över
så det finns större bitar smile

Sök