2857
Sök

koppla bort halv ljus

Bike
30 november 2006
Trådstartare
hej har en golf gti 89 o vill koppla bort så kan stänga av allt ljus helt på fronten mitt på dagen ser de lite colare ut o sådant  men blir inte klok på handboken men är det någon här inne som vet säkert om just golf  som vet vart  relät sitter så kan trixa med det vore verkligen stor hjälp  tack i förhand.

1 414 Inlägg
30 november 2006
Det är inte tillåtet i sverige att köra utan halvljus förutom om man inte kör med tex varsel-ljus ihop med dimljus.

Men att ha allt släkt eller med bara parkeringsljus får man ca 1200 i böter för olaglig ljuskombination...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Bike
30 november 2006
Trådstartare
Jo tack jag vet det men vem orkar bry sig i dag om lagar o regler snart får vi ens inte gå med dålig andedräkt på stan för då stör vi folk flödet

i alla fall vill ha hjälp med detta o inga lektioner om det är lagligt eller inte.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
30 november 2006
blir väl att ta väck en säkring....

Allt för den där jävla hatten!

1 414 Inlägg
30 november 2006
Bike skrev:
Jo tack jag vet det men vem orkar bry sig i dag om lagar o regler snart får vi ens inte gå med dålig andedräkt på stan för då stör vi folk flödet

i alla fall vill ha hjälp med detta o inga lektioner om det är lagligt eller inte.

okej... hoppas bara att du inte tar död på eller skadar nån som du kanske inte råkar se när du är ute o kör utan belysning... (bara för att det är snyggt att inte ha belysning...)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

21 Inlägg
30 november 2006
Det e väl bara att klippa plusen till till "halv men inget helljus" bakom "ljusvredet"...(?) Så att när du inte vrider på skiten så har du inget lyse... O när du vrider eller drar i spaken så har du både halv o helljus... O om det inte funkar e det ju bara o koppla ihop skiten igen...

Det e ditt eget val om du vill vara en del av lösningen eller en del av problemet!!!!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
30 november 2006
Founder skrev:
Det är inte tillåtet i sverige att köra utan halvljus förutom om man inte kör med tex varsel-ljus ihop med dimljus.

Men att ha allt släkt eller med bara parkeringsljus får man ca 1200 i böter för olaglig ljuskombination...

Lite grumlig mening där "förrutom om man inte". Men iaf, går jättebra att köra utan halvljus så länge man har parklus och dimljus på. Detta får bara förekomma då det är dag och god sikt, annars är det halvljus som gäller.

Bike
1 december 2006
Trådstartare
Ok detta svaret är till Founder  då
o vet inte vad du tror men så klart kör man ju utan ljus mitt på dagen då det är ljust för hur coolt ser det ut på en skala o komma fullt med ljus på när det är mitt på dagen ?

där av att jag vill klippa så kan ha möjligheten till stänga av det en stund på dagen,
o jo tack vet att det är inte lagligt men  tror talar för alla här inne när någon har nog något olagligt på sin bil mer eller mindre  behöver knappt vara märkbart men bara något litet

Men tack för alla svar där ska testa mig fram o mäta o ev klippa någon kabel

hoppas tar rätt så skrället startar hihi.

lundwall
1 december 2006
Trådstartare
Jag vet inte riktigt om man är cool om man kör utan ljus heller, faktiskt? Den enda reaktionen du kommer få från folk är att de kommer att blinka med helljuset mot dig i tron att du kör en importbil och är glömsk. Det är nog ingen som kommer tycka "Åh, vad cool han är!"

Att bedöma avstånd till bilar som inte har någon form av ljus är skitsvårt och ligger bakom väldigt många olyckor. Därför som såväl Tyskland, Österrike som många stater i USA numera propåar för halvljus under dagtid.

2 594 Inlägg
1 december 2006
tycker inte det ser ett dugg coolt ut när man möter en bil utan lysen påslagen det är som lundwall srev man kommer bara tro att du glömmt satt på lyset eller att bilen din är trasig

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
1 december 2006
ghost_boy83 skrev:
tycker inte det ser ett dugg coolt ut när man möter en bil utan lysen påslagen det är som lundwall srev man kommer bara tro att du glömmt satt på lyset eller att bilen din är trasig

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Bike
1 december 2006
Trådstartare
Jag skrev ju tydligt att jag inte vill ha massa dumma svar om hur  bra eller dåligt det är eller om det är lagligt eller inte  ville ha tips hur man gjorde det,
har ni inte det så skriv inte,

Sök