3699
Sök

Honda civic Type R bakvagn

5 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
Har problem om vintern med min type R, när jag stoppar på vinterhjulen så är det när man kommer i svängar där bilen börjar kränga så börjar ett kraftigt knacknings ljud ur bakvagnen samma är de om de är mycket folk i bilen då hörs det ennu bättre, inga hjul tar i hjulhuset.. men det roliga är att när jag lägger på sommar fälgarna så hörs inte ljudet.. någon som har upplevt samma sak?

har bilen sänkt med H&R fjädrar 40 mm 18" rota på sommarn och 16" honda orginal fälg..

1 948 Inlägg
14 december 2010
Börja med att berätta vad för type r du har... bakvagnarna på den nuvarande och förra modellen är totalt olika...

5 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
ursäkta..tongue Civic Type R 04- Ep3... har även kollat alla bussningar i bakvagnen och allting värkar vara tipp topp?! men endå är ljudet där.
Senast redigerat av TobbeTrollkarl (15 december 2010)

12 Inlägg
15 december 2010
Är nästan säkert på att du har vart och skruvat på stötdämparna wink? Ta bort plasten i bagageutrymmet och dra åt fjäderbenen när bilen står på marken, kan behövas att ngn mutter inte sitter helt fast, då uppstår dedär ljudet. Så kör muttermaskin så ska nog ljudet försvinna!

5 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
xplojt skrev:
Är nästan säkert på att du har vart och skruvat på stötdämparna wink? Ta bort plasten i bagageutrymmet och dra åt fjäderbenen när bilen står på marken, kan behövas att ngn mutter inte sitter helt fast, då uppstår dedär ljudet. Så kör muttermaskin så ska nog ljudet försvinna!

svar: ljudet fanns där redan då ja köpte bilen av dig, ja ringde ju åt dig när vi kom till åbo om du kommer ihåg.... så de e inget nytt dedär ljudet.. men varför låter de inte när man har sommarfälgarna på då?

12 Inlägg
16 december 2010
TobbeTrollkarl skrev:
xplojt skrev:

svar: ljudet fanns där redan då ja köpte bilen av dig, ja ringde ju åt dig när vi kom till åbo om du kommer ihåg.... så de e inget nytt dedär ljudet.. men varför låter de inte när man har sommarfälgarna på då?

Men har du testat att dra åt fjäderbenen ?

5 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
xplojt skrev:
TobbeTrollkarl skrev:
xplojt skrev:

Men har du testat att dra åt fjäderbenen ?

fjäderbenen kollade jag men de var inte där felet var.=/

Sök