3447
Sök

Vad är de för fel på min saab 9-5

3 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
vad är de när min bil inte få något ladd tryck och olja tryck och när man startar den bli de som dunkandet ljud? någon som vet?
Senast redigerat av snabel_matte (25 december 2010)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 december 2010
Kollat remmen till hjälpaggregaten ?

För remmen gick av på min och då fastnade remmen i ett av remhjulen och slog som fan mot insidan av motorutrymmet.

Laddtrycket vet jag dock inte, hur mycket har du felsökt ??

Och sen så bör du nog fixa en bättre rubrik innan hamilton kommer och gnäller på dig tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

3 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Ha inte gjort så mycke när de ha varit jul och allt. men ibland lyser olje lampan med för jag ha inget olje tryck

2 021 Inlägg
26 december 2010
är bilen välservad? hur ofta byter du olja?
Du har alla gånger fullt med koks i oljesilen, ta ner oljetråget och gör rent/byt oljesil och häll på ny olja så blir oljetrycket bra, Har du nya varianten av vevhusventilation? om inte, BYT!

Ett dunkande ljud ur motorn när du har lågt oljetryck är aldrig bra, hoppas du klarat dig från allvarliga motorskador.

STREETRACER
892 Inlägg
26 december 2010
oljepump?! oil-sludge?   har du varit ute o kört med bilen utan oljetryck o med dunkande ljud? elr hur vet du att du inte har nåt laddtryck?

Bmc Crew

185 Inlägg
26 december 2010
Om inte oljan är bytt regelbundet brukar oljeslangen till turbon läggas igen och turbon får ingen smörjning.

Har varit ute för detta 2 gånger, dock brukar turbon rasa direkt då.

Sök