3824
Sök

Bort tappat nyckel. tjuvstarta saab 900?

22 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
jag har lyckats tappa bort min ända nyckel till min bil. en saab 900 2,3i 94a. rutan är nere en liten bit så jag kan komma åt låset och öppna dörren, men då vet ja inte om larmet hoppar igång. någon som vet det? och hur ska jag kunna starta bilen? all hjälp jag kan få skulle vara till hjälp då bilen även står lite dumt till. mvh swahn

ps. jag har ingen larmdosa till bilen och fick just reda på att man måste vrida 2 hack med nyckeln för att larma...tydligenn. stämmer detta? för i så fall är den inte larmad. då kommer min nästa fråga, kan man då helt enkelt åka till skroten och skaffa ett nytt täningslås och dörr lås och kommer det fungera?
Senast redigerat av swahn78 (24 april 2010)

79 Inlägg
24 december 2010
Har för mig att det kan vara lite bök med att byta tändningslås om man inte har nyckeln. Men det går!

När du har fått bort tändningslåset kan du använda en vanlig spårmejsel som nyckel wink

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
26 december 2010
De är ett rent helvete å byta t-tås om du int har nyckel! Det är fan näst intill omöjligt! Så jag skulle råda te att ta bort startkontakten och starta med mejsel direkt i den.. Och du kommer då bli tyungen å knäcka växelspärren också..
När du ska ta bort startkontakten/ häva sönder växklspärren, eller över huvudtaget komma åt grejerna så behövs specialverktyg. Men du kan göra ett eget av en 7mm öppen blocknyckel som du slipar ned i kanterna..     OBS!! : jag har gjort detta på en 82an SAAB 900. Jag antar att det är samma princip som gäller på din. Så detta kanske inte stämmer till 100. Men de är nog någolunda lika.. OBS!!

Larmet... Om ja inte är helt ut å far så ska det väl finnas en startspärr som du måste kopla ur, detta vet jag dock int hur fan du ska lösa..

----------------Våga Vägra Volvo----------------

1 067 Inlägg
26 december 2010
Beställ en ny nyckel på SAAB?

Rumpmas
3 860 Inlägg
26 december 2010
Förslag 3 låter ju som det absolut enklaste. Dock är det ju tyvärr så att om man inte har minst en fungerande larmdosa och larmet påslaget kommer man inte att kunna programmera en ny larmdosa utan att byta styrbox.

Om någon besitter detaljerade guider till hur man tar sig in i larmade bilar kanske det vore en bättre idé att PM'a dessa istället för att lägga upp dom på ett publikt forum! mad

677 Inlägg
27 december 2010
inte för att låta dryg eller vara moral tant men hur vet vi att du inte har snott bilen?
Sen inte det smartaste som nämndes ovan...... ta detta via PM eller annat forum

1 067 Inlägg
27 december 2010
Bergkuist skrev:
inte för att låta dryg eller vara moral tant men hur vet vi att du inte har snott bilen?

Bara Jönssonligan som måste fråga på ett öppet forum hur man stjäl en saab 900.

De är ju att betrakta som lokaltrafik för kriminella roll

1 327 Inlägg
27 december 2010
Hool skrev:
Bergkuist skrev:

Bara Jönssonligan som måste fråga på ett öppet forum hur man stjäl en saab 900.

De är ju att betrakta som lokaltrafik för kriminella roll

Knappast så enkelt att sno en saab 900 av den nya modellen.

Ska man däremot få behålla en 900 av gamla modellen så är det en bra rattkrycka som gäller.

Kan vara en bra ide att beställa en ny orginalnyckel till att börja med. En ny nyckel lär du ju ändå behöva.

Larmet måste ju gå att koppla bort på något sätt och kanske man kan koppla ur batteriet ett längre tag så larmet nollställs.

Sök