Kornz skrev:
jag hade kört det i bagaget, det kommer jag göra med mitt framsystem. Eller som Drönirettab sa uppgradera ditt steg som driver 6x9'orna till ett 4 kanals.
Varför allt i bagagen? Kan man hitta andra outnytjade ställen är väl det bätre, eller?
Ifall du får inbrott i bilen (Väldigt ovanligt här i sverige, eftersom vi har så många poliser.
) så går tjuven o kollar bagaget, och alla dina stereoprylar e väck!
Har du monterat dem under framstolarna, så är chansen stor att du får ha dem kvar. För tjuven letar bara hastigt igenom bilen och tar det han lätt kommer åt.
Ifall du skall ut o resa på semmestern o trycker bagaget fullt med... Baggage!
Så får kanske inte dina slutsteg tillräkligt med kylning. Jag brände ett steg på det sättet.
Har man mycket stereo prylar i bilen, så försvinner hela utrymet vid stereo installationen.
Det är lite onödigt när det fins andra platser där man kan montera dem. På många bilar finns det plats för ett litet steg för framsystemet bakom handskfacket. Ett utrymme fullständigt outnytjat. Trevlig kabeldragning också. en 50cm stump med lågnivåkabel räcker. för att inte nämna högtalar kablar.
Bassteget under förarens rumpa och bakhögtalar-steget under passagerarens rumpa. Det ända som tar plats i skuffen, är baslådan. Man kan låna ut bilen till svärmor när hon skall ut o handla, man behöver inte vara rädd att hennes matkassar skall riva loss kablarna ur stegen i bagagen... Bara en idé!