Är det den nya 9-3:an som kom -03 så går det nog inte ha öppen dump vad jag vet.
Den gamla 9-3:an som tillverkades tom -03 fungerar det däremot på.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Är det den nya 9-3:an som kom -03 så går det nog inte ha öppen dump vad jag vet.
Den gamla 9-3:an som tillverkades tom -03 fungerar det däremot på.
nja inte riktigt rätt, är den äldre än 00 och har trionic 5 (röd tändkassett) så går det att ha öppen. nyare än 00 och med trionic 7 (svart tändkassett) så funkar det ej. Den nya karrossen modell SS som väl -03/04 och den går inte heller att ha det på utan att få problem,
Glömde bort att gamla 9-3:an också hade T7 ett par år
Och nej där fungerar det såklart inte om man inte byter styrsystem eller sätter LMM på trycksidan...
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
vad jag vet så kan man ha öppen dump.. men de kosatr en del att bygga om till det, så de e inte värt det om man inte ska trimma som fan!!
Även om man skall trimma som fan finns det ingen mening med det....att dumpa ut i det fria ger inga fördelar mot att cirkulera tillbaka. Det enda skulle kunna vara att konstruktionen på själva ventilen kan göras annorlunda med stor kolvyta som klarar mycket luft.
Rekommenderar inte att köra Öppen Dump om du har LMM, dock går det att bygga om och sätta lmmen på trycksidan, och ha dumpen före lmmen. Men då behövs en mappning först.
Och som någon sa förr i tråden, ska du inte trimma vidare eller verkligen vill ha så, så är det en onödig kostnad!
Som ni redan kommit fram till så ställer luftmassemätaren till det lite. Men en till sak är att det redan sitter en avlastningsventil på 9-3ss (t8), men den sitter integrerad i turbon. Vilket gör det bökigare att montera en öppen på annan plats. Löses förmodligen enklast med "dumplock" som ersätter avlastningsventilen. Är väl rätt vanligt på volvomodeller? Oavsett vad så har du ändå problemet med luftmassemätaren. Om du ska byta luftfilter så rekomenderar jag ett riktigt bra insats, tex KN. Dessa genererar ett helt okej insugljud och avlastningsljud.
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.