2773
Sök

Bmw 520i misständer/soppapumpen

Plåtslagarn
194 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
hejsan jag har en bmw som jag gjorde nån grej med jag sladdade och så bara dog den nästan.

jag fattade inte vad det var som var fel men sen hörde jag att den gick på alla cylindrar på tomgången så testade att gasa lite.

när jag kom upp till 2000 varv så började den hålla på och bluddra och smälla det lät som den misständer och försökte backa in den på tomgången men då dog den och vred av nyckeln och tog ur den och låste bilen men soppa pumpen lät ändå fast jag hade låst den

jag har 70 liter i tanken så den kan ju inte gå tort så tänkte ifall den börjar bli dålig.

jag vill gärna få ett svar av någon som vet vad det är och hur dyrt det kommer bli för måste ha bilen mvh/victor
Senast redigerat av virrebooi (31 december 2010)

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 december 2010
ffs. Jag är ingen språkpolis, men försök spalta upp det hela med någon form av skiljetecken. Sedan är det nog så att du måste ändra den rubriken, annars blir din tråd låst på nolltid.

Att pumpen går utan att nyckeln sitter i bilen verkar stört. Koppla loss batteriet tills du löst det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Plåtslagarn
194 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
nu när jag kom hem från stugan körde jag igång bilen och den bluddrade lite i början men sen när jag varvade till några gånger gick den igen.
jag körde hem bilen och den gick riktigt bra hela vägen hem sen stannade jag och tankade och startade bilen igen då började den hålla på igen.

jag funderar på kan det vara kallstarts ventilen som håller på och krånglar då eller kan det vara soppa pumpen som min kompis trodde det var?

är det värt och köpa en soppapump från biltema och köpa till en backventil för biltema har ingen backventil i sina pumpar?
Senast redigerat av virrebooi (31 december 2010)

Sök