3437
Sök

Söker Rosa hjulbultar till V70 -01?

165 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Är det nån som vet vart/om det går att få tag i Rosa el Cerice hjulbultar till en Volvo V70 -01?
Har sett rosa hjulmuttrar på Biltema (fast det står röda på paketet, men mer rosa än röda), men det är inte det jag är ute efter... Nån som vet? Skulle göra mig väldigt glad i sånt fall...

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
30 december 2010
Haha förlåt för off topic, men när jag såg din rubrik så tänkte jag "Vem fan vill ha rosa hjulbultar på en V70?", men nu förstår jag... smile Oerhört grym i helrosa kostym, bra val smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

165 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
rickylicious skrev:
Haha förlåt för off topic, men när jag såg din rubrik så tänkte jag "Vem fan vill ha rosa hjulbultar på en V70?", men nu förstår jag... smile Oerhört grym i helrosa kostym, bra val smile

hehe... Då tackar jag för den kommentaren smile

165 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Dodge_w8 skrev:
Du kan väl lackera mutrarna själv:)

Jo jag vet, men jag inser att lacken kommer att försvinna/förstöras så fort man ska skruva dit dom o det är det jag inte vill ska hända

165 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Dodge_w8 skrev:
Sant brukar ju hända med Chrome mutrar med

Jo, sant. Köpte nya chrome till mina vinterdäck o dom är redan naggade o börjat få rostangrepp hmm

Men dom muttrarna som jag såg på Biltema är inte lackade utan jag tror att dom är eloxerade (eller vad det heter o stavas). Det är iaf en väldigt hård yta o jag tror inte att dom är lackade eller så är dom lackade på ett speciellt sätt... Skulle man få tag på sådana fast bultar så skulle det vara kanon men som sagt - inte lätt!

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
30 december 2010
Det funkar inte att lacka dom och sen lägga ett bra lager klarlack så att det tål att dras åt utan att färgen slits? smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Lång & Smal!
462 Inlägg
30 december 2010
köp ett gäng vanliga och lämna in på pulverlackering? smile dom bränner ju fast färgen på fälgar och de håller, så då borde de ju funka på muttrar med

//Henrik Johansson

165 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
RallyHenrik85 skrev:
köp ett gäng vanliga och lämna in på pulverlackering? smile dom bränner ju fast färgen på fälgar och de håller, så då borde de ju funka på muttrar med

Ok, hmm det ska jag ta reda på hur mycket det kostar o vem som kan göra det.
Tack

Men om nån ff vet vart man kan köpa färdiga så hojta gärna till smile

jefe
88 Inlägg
2 januari 2011
Bultar eller muttrar ?

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
2 januari 2011
Måla dem rosa EFTER att du satt fast dom på bilen, liten pensel och tålamod.

165 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Rejmow skrev:
Bultar eller muttrar ?

Bultar

274 Inlägg
2 januari 2011
SoL skrev:
Måla dem rosa EFTER att du satt fast dom på bilen, liten pensel och tålamod.

Exakt min tanke big_smile
Det hade jag testat!

Sök