3241
Sök

Död startmotor?

7 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
hej jag har en golf cl -88 som jag köpt för ett tag sedan, den funkar prima när den väl går men den går inte att starta med nyckel, jag måste springa igång den. Så när jag köpte bilen sa ägaren att batteriet var slut, okej tänkte jag och så snart var batteriet utbytt, men bilen gick fortfarande inte att starta med nyckel!?, så nu undrar jag ifall det kan vara startmotorn som är något lurt med?, för när jag drar om tändningen så klickar det bara från startmotorn nånstans.

Hjälp mig snälla! MVH

bitter besserwisser
644 Inlägg
5 december 2006
kollat att kablarna till start motorn sitter på plats. det är inte helt ovanligt på äldre bilar att kabelskorna rostar sönder och att kabeln trillar ur plats.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

16 Inlägg
5 december 2006
Är du säker på att det är ifrån startmotorn det klickar? Det kan ju vara relät till Bpumpen som klickar... Men om det är från startmotrn som det klickar så är det väll iallafall inget problem med solenoiden och den strömen som går till den. Så det är väll antagligen i startmotorn eller mellan batteri och startmotorn.

Däcknötare
82 Inlägg
5 december 2006
har du provat knacka på startmotorn med en hammare och eventuellt ett järnrör som förlängare? smile funkar den sen efter några rejäla slag så är det troligtvis kolen i startmotorn som är slut.
Om inte det funkar så kolla som de andra sagt upp ledningarna till startmotorn från batteriet samt till jord smile

Lycka till smile

7 Inlägg
5 december 2006
kolla kolen i startmororn och  kabel anslutningar. det kan också vara jordflätans anslutning på chassit som har rostat.

volvo bm 350 ä en redig traktor de

Sök