3377
Sök

Letar efter tangentbord med inbyggd trackball/trackpad.

200 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har min stationära dator kopplad till min tv för surf, film osv. Men har idag ett tangentbord med en inbyggd muskula. Problemet är att det inte fungerar bra med räckvidden, den tappar kontakt konstant och går inge bra att skriva snabbt med då den missar bokstäver.

Det jag letar efter är ett liknande tangentbord men som har bra räckvidd, det finns ju många som har den här typen av medielösningar nu så hoppas att ni har nått bra tips!

412 Inlägg
27 december 2010
Jag kan intyga att det där är ett underbart verktyg, men den blir jobbig om man sitter en längre tid.
Men vid strösurfande är den verkligen underbar!

135
├┼┼
24 R

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
27 december 2010
Senast redigerat av christofer_k (28 december 2010)

200 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Dinovo mini har jag varit inne på ett ganska bra tag men jag tror det lämpar sig bättre i tex vardagsrummet. Jag skriver en hel del mail, och chattar idag och jag tror att det kommer bli jobbigt i längden att sitta med den.

Har ju provat lite olika apps till iphonen där man kan styra musen och har ett tangentbord men det funkar bra till en start men efter ett tag blir det bara jobbigt.

Ingen som vet något vanligt tangentbord med inbyggd muskula eller trackpad?

412 Inlägg
28 december 2010
Det finns ett gäng sådana också, jag åkte på en nit lott och köpte ett billigt sådant (kommer inte ihåg vad det var för märke/modell) och det fungerade väldigt bra om jag satt alldeles intill datorn, men i soffan 3-4 meter bort var det värdelöst, då blev det precis som för dig att när man skriver fort så hoppar den över vissa bokstäver osv.

Det gäller att du köper ett med bluetooth och inte med någon form av sändare som de flesta trådlösa möss har/hade.
Detta kanske kan vara aktuellt för dig?

Annars vet jag att Logitech MX5500 är helt underbart vad gäller räckvidd, men då har du tyvärr en separat mus så det kanske inte går så bra för dig, det finns ju hårda musmattor man kan ha i soffan (jag kör så hos mig) och det fungerar utmärkt, jag kan styra datorn från andra sidan huset. Inte för att jag ser vad som händer på TV:n men endå. tongue

135
├┼┼
24 R

200 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
KennethL skrev:
Det finns ett gäng sådana också, jag åkte på en nit lott och köpte ett billigt sådant (kommer inte ihåg vad det var för märke/modell) och det fungerade väldigt bra om jag satt alldeles intill datorn, men i soffan 3-4 meter bort var det värdelöst, då blev det precis som för dig att när man skriver fort så hoppar den över vissa bokstäver osv.

Det gäller att du köper ett med bluetooth och inte med någon form av sändare som de flesta trådlösa möss har/hade.

Annars vet jag att Logitech MX5500 är helt underbart vad gäller räckvidd, men då har du tyvärr en separat mus så det kanske inte går så bra för dig, det finns ju hårda musmattor man kan ha i soffan (jag kör så hos mig) och det fungerar utmärkt, jag kan styra datorn från andra sidan huset. Inte för att jag ser vad som händer på TV:n men endå. tongue

Precis det är ett sånt skit tangentbord jag har i dagsläget går med en usb sticka och skickar ut 2.4ghz signaler.
Jag tänkte det första du länkade var det bluetooth? Kunde inte finna information om det? Problemet är att jag har datorn i vårt sovrum och ligger då i sängen och styr allt så separat mus blir nog jobbigt.

Jag tycker det är lite konstigt att det inte finns ett stort utbud av detta i dagsläget då det är mer och mer vanligt att ha dessa sorts medialösningar.

412 Inlägg
28 december 2010
maccswe skrev:
KennethL skrev:

Precis det är ett sånt skit tangentbord jag har i dagsläget går med en usb sticka och skickar ut 2.4ghz signaler.
Jag tänkte det första du länkade var det bluetooth?

Nu när du säger det så blir jag faktiskt lite osäker jag med, men eftersom att det är kompatibelt med Xbox 360 måste det vara bluetooth, jag tror inte att det synkas med USB 2.4GHz då X360 har BT.
Men som sagt, det är BT som gäller .. det är värdelöst att köra med någonting annat om man inte sitter alldeles intill datorn.

Jo man kan ju tycka att det borde komma fler och fler trådlösa med dagens teknik men det verkar inte som att det är tillräckligt med användare.

135
├┼┼
24 R

200 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Vart en dinovo mini, kan bara säga att jag är mer än nöjd med den. Trodde det skulle vara jobbigt med ett så litet tangentbord men funkar över förväntningarna smile

412 Inlägg
3 januari 2011
maccswe skrev:
Vart en dinovo mini, kan bara säga att jag är mer än nöjd med den. Trodde det skulle vara jobbigt med ett så litet tangentbord men funkar över förväntningarna smile

Jag har kört med ett sånt tangentbord ett tag och det fungerar suveränt, men för min del var det jobbigt att köra med en längre tid.
Härligt att du hittat något du tycker om iaf. smile

135
├┼┼
24 R

200 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Ja verkligen, gillar att man kan switcha om till piltangenter när man kör tex xbmc eller dylikt mediacenter prog.

Ska försöka förstå mig på http://uberoptions.net/ så man kan ändra knapparna till det man själv vill ha smile

Sök