2315
Sök

Lastbilar med nos(torpedfront?) - Förbjudet: Sant eller falskt?

415 Inlägg
17 april 2010
#41
slimetard skrev:
one more pile! vore askul att köra en sådan, kanske lite svårt o backa bara wink perfekta dragbilen skulle lätt vara en volvo fh700
Det finns ett stort produktionsfel på sjuhundringen, de saknas två burkar på motorn wink

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Fd Bannad
657 Inlägg
18 april 2010
#42
enpatte skrev:
Hool skrev:
Amerikanska lastbilar må vara snygga men det är fan stenåldern   En modern *host*bortskämd*host* svensk chaufför skulle inte trivas något vidare i dem.

DU får nog knappast ens polacker att köra dem på långraderna skulle jag misstänka..
18 st osynkade växlar och allt annat som hör stenåldern till gör att det inte är någon trevlig upplevelse.
Billigt skräp precis som amerikanska bilar.
Du kör en Skoda och klagar på att amerikanska bilar är skräp? åk hem till tjeckien vafan.

Märkesbög

349 Inlägg
18 april 2010
#43
DouZter skrev:
Farsan kör ju Torped dragbil, så det är ju inte förbjudet. Dock så la Scania ner tillverkningen vilket var synd.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 5vlkky.jpg
Hur lång är den där hytten? Ser ju inte ut att va standardmått direkt smile

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653

244 Inlägg
18 april 2010
#44
Munkens skrev:
DouZter skrev:
Farsan kör ju Torped dragbil, så det är ju inte förbjudet. Dock så la Scania ner tillverkningen vilket var synd.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 5vlkky.jpg
Hur lång är den där hytten? Ser ju inte ut att va standardmått direkt smile
Den är förlängd 80 cm


44 Inlägg
19 april 2010
#45
Super40 skrev:
slimetard skrev:
one more pile! vore askul att köra en sådan, kanske lite svårt o backa bara wink perfekta dragbilen skulle lätt vara en volvo fh700
Det finns ett stort produktionsfel på sjuhundringen, de saknas två burkar på motorn wink
själv skulle jag ta nya scania R730 i stället big_smile lite bättre drag i den tror jag en FH700 tongue


roadrage
188 Inlägg
19 april 2010
#46
No-Mercy skrev:
Super40 skrev:
slimetard skrev:
one more pile! vore askul att köra en sådan, kanske lite svårt o backa bara wink perfekta dragbilen skulle lätt vara en volvo fh700
Det finns ett stort produktionsfel på sjuhundringen, de saknas två burkar på motorn wink
själv skulle jag ta nya scania R730 i stället big_smile lite bättre drag i den tror jag en FH700 tongue
har svårt att tro det, 2 extra cylindrar ger ju extra vikt wink

4 005 Inlägg
19 april 2010
#47
slimetard skrev:
No-Mercy skrev:
Super40 skrev:

Det finns ett stort produktionsfel på sjuhundringen, de saknas två burkar på motorn wink
själv skulle jag ta nya scania R730 i stället big_smile lite bättre drag i den tror jag en FH700 tongue
har svårt att tro det, 2 extra cylindrar ger ju extra vikt wink
Fast även mer effekt!


roadrage
188 Inlägg
20 april 2010
#48
linuslinje skrev:
slimetard skrev:
No-Mercy skrev:

själv skulle jag ta nya scania R730 i stället big_smile lite bättre drag i den tror jag en FH700 tongue
har svårt att tro det, 2 extra cylindrar ger ju extra vikt wink
Fast även mer effekt!
fast även mer vikt!

44 Inlägg
20 april 2010
#49
slimetard skrev:
linuslinje skrev:
slimetard skrev:

har svårt att tro det, 2 extra cylindrar ger ju extra vikt wink
Fast även mer effekt!
fast även mer vikt!
men R730 har ju 3500nm så det kan nog kompensera den lilla viktökning med 2 cylindrar till big_smile


135 Inlägg
21 april 2010
#50
Ingen som har nämnt att det brukar ju bli sämre sikt precis framför dig med en lång nos också.


66 Inlägg
12 december 2010
#51
jag älskar Amerikanska lastbilar!!!!


78 Inlägg
2 januari 2011
#52
Hedning skrev:
enpatte skrev:
Hool skrev:
Amerikanska lastbilar må vara snygga men det är fan stenåldern   En modern *host*bortskämd*host* svensk chaufför skulle inte trivas något vidare i dem.

DU får nog knappast ens polacker att köra dem på långraderna skulle jag misstänka..
18 st osynkade växlar och allt annat som hör stenåldern till gör att det inte är någon trevlig upplevelse.
Billigt skräp precis som amerikanska bilar.
Du kör en Skoda och klagar på att amerikanska bilar är skräp? åk hem till tjeckien vafan.
Skoda va det ja! lol



Förstår inte varför osynkat ska vara otrevligt......hur smidigt som hällst och man slipper koppla mellan växlarna. Bara ge gärnet. Dessutom pålitliga motorer i dessa "Lok"

Från dom djupa skogarna i Hedared

Smålänning
7 882 Inlägg
2 januari 2011
#53
childofbodom skrev:
Hedning skrev:
enpatte skrev:

18 st osynkade växlar och allt annat som hör stenåldern till gör att det inte är någon trevlig upplevelse.
Billigt skräp precis som amerikanska bilar.
Du kör en Skoda och klagar på att amerikanska bilar är skräp? åk hem till tjeckien vafan.
Skoda va det ja! lol



Förstår inte varför osynkat ska vara otrevligt......hur smidigt som hällst och man slipper koppla mellan växlarna. Bara ge gärnet. Dessutom pålitliga motorer i dessa "Lok"
Men något världsrekoer har dom inte än. Tror det fortfaronde är Volvo som har rekordet för bil i trafik på samma linje (alltså garanterat miltal) på 250 000 mil med samma motor. Inget utbytt.
Vart en D12 i en FH12 -98 om jag inte minns fel.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Lastbilsbyggare
392 Inlägg
3 januari 2011
#54
Jag tycker att torpedbilar är snygga men att Scania slutade bygga sina T-bilar beror som sagt på för litet intresse för bilen vilket är synd. Den snyggaste T-bilen måste vara 143:an dock iaf enligt mig.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever

825 Inlägg
3 januari 2011
#55
Hörde om en Peterbilt med en Cummins motor som hade rullat 400 000 mil med samma motor . Det är inte illa .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

434 Inlägg
3 januari 2011
#56
Fladdermusen skrev:
Jag tycker att torpedbilar är snygga men att Scania slutade bygga sina T-bilar beror som sagt på för litet intresse för bilen vilket är synd. Den snyggaste T-bilen måste vara 143:an dock iaf enligt mig.
Torpedare slutade tillverkas bara för att det var bara vi svenskar som körde med dom. Varför ingen annan vela ha dom fattar ja inte?tongue

Själv äger farsans företag 2st R620:D

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

Smålänning
7 882 Inlägg
3 januari 2011
#57
Wick_e skrev:
Fladdermusen skrev:
Jag tycker att torpedbilar är snygga men att Scania slutade bygga sina T-bilar beror som sagt på för litet intresse för bilen vilket är synd. Den snyggaste T-bilen måste vara 143:an dock iaf enligt mig.
Torpedare slutade tillverkas bara för att det var bara vi svenskar som körde med dom. Varför ingen annan vela ha dom fattar ja inte?tongue

Själv äger farsans företag 2st R620:D
Jag tycker inte scanias torpedare på 4-serien va särskilt snygg, tyvärr...

2 och 3-serien vart mycket snyggare smile

En 143 torpedare med raka pipor och fullt lass, det är kärlek smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

volvolover
667 Inlägg
3 januari 2011
#58
som någon nämde är det väl ganska mkt med vikt och längden på bilarna och även att det blir trängre i korsningar mm och svårare att bedöma hur nära man är ngt med fronten.

sj gillar jag dom amerikanska bilarna, riktigt schyssta!!
men det var ngn som skrev att dom var förstora att köra med i sverige, vad går gränsen då ?

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen


Sök