3491
Sök

Ang Kamera val i jul dagarna.

Smålänning
7 887 Inlägg
28 december 2010
WallinJR skrev:
Va iväg igår och köpte mig en Olympus e450, va inne och tänkte köpa en beg Nikon D80 ...
Så hörde efter där så va mest att på nikonen räckte blixten ca 1 meter längre och menyerna som skildes.

Så nu är jag igång för fullt och super nöjd!

Mvh JR.

Olypus är bra smile Det enda som är är att det finns inte så mycket objektiv till dom.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

825 Inlägg
28 december 2010
WallinJR skrev:
Va iväg igår och köpte mig en Olympus e450, va inne och tänkte köpa en beg Nikon D80 ...
Så hörde efter där så va mest att på nikonen räckte blixten ca 1 meter längre och menyerna som skildes.
Mvh JR.

Kul . För mig blir det nog en Canon Eos 500D nästa gång ,tycker jag saknar vissa grejer i 1000d n som filmläge och bättre bild på höga iso .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

2 271 Inlägg
28 december 2010
fontheking5 skrev:
WallinJR skrev:
Mvh JR.

Kul . För mig blir det nog en Canon Eos 500D nästa gång ,tycker jag saknar vissa grejer i 1000d n som filmläge och bättre bild på höga iso .

Då skulle jag hellre kolla in 550D som delar en hel del godis med 7D, om du gillar att filma.

RS
886 Inlägg
3 januari 2011
WallinJR skrev:
Tjena, har suttit och skumma runt bland olika systemkamror nu efter att ha velat haft en ny ett bra tag.
Ska mest ta hobby bilder, men vore även roligt att kunna ta lite finare bilder.
Har en budget på ca 5000:- Så tar gärna emot både bra vits ord och kritit.

Den kameran mina ögon mest har fastnat för i nuläget är Nikon D3100 för 4790:-
Då den verkar vara en bra kamera för pengarna, känner mig även lite extra intresserad av Nikon då jag hade nikon innan och är grymt nöjd med dom kamerorna, men somsagt. Tackar o bockar för alla tips på systemkamror mellan 3 - 5k som ni hälst har erfarenheter ifrån.

Mvh Wallin och God Jul på er.

I den prisklassen skulle jag ta Nikon, men det är en smaksak. Viktigast är hur den känns att använda. Det är väldigt liten om ens någon skillnad i bildkvalitet i den prisklassen märken emellan.

Focus RS

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
3 januari 2011
1000D är en bra kamera. Dock är det rent skitsnack att 18-55 (även med IS) skulle vara bra optik. Det är mycket bättre att köpa huset och sedan köpa optik separat. Se t.ex på EF 50 f/1,8 som tar bilder i världsklass och som bara går loss på ynka tusenlappen (ca).

Själv kör jag förvisso bara på optik i L-serien, vilket innebär; Inger under 10 000 kr. Men som sagt - Kräver man inte världens tystaste optik, världens snabbaste optik eller världens mest stabilt byggda optik - Då är detta 50-mm optik bland det bästa man kan få för en liten summa pengar!

825 Inlägg
4 januari 2011
Jag tycker 18-55 IS är rätt ok objektiv men det är min åsikt , jag har kanske inte lika höga krav .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
4 januari 2011
fontheking5 skrev:
Jag tycker 18-55 IS är rätt ok objektiv men det är min åsikt , jag har kanske inte lika höga krav .

Fast det är ett av dom sämsta som Canon har i sin optikserie...

Sök