3436
Sök

Ang Kamera val i jul dagarna.

Det SKA gå!
434 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
Tjena, har suttit och skumma runt bland olika systemkamror nu efter att ha velat haft en ny ett bra tag.
Ska mest ta hobby bilder, men vore även roligt att kunna ta lite finare bilder.
Har en budget på ca 5000:- Så tar gärna emot både bra vits ord och kritit.

Den kameran mina ögon mest har fastnat för i nuläget är Nikon D3100 för 4790:-
Då den verkar vara en bra kamera för pengarna, känner mig även lite extra intresserad av Nikon då jag hade nikon innan och är grymt nöjd med dom kamerorna, men somsagt. Tackar o bockar för alla tips på systemkamror mellan 3 - 5k som ni hälst har erfarenheter ifrån.

Mvh Wallin och God Jul på er.
Senast redigerat av WallinJR (24 december 2010)

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

502 Inlägg
25 december 2010
Alla är så helt olika. Nikon gör bra prylar. Men själv diggar jag Canons Eos serie. Tyvärr så kostar dom lite mer. Men man betallar för kvalitet. smile

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
25 december 2010
FoXoN skrev:
Alla är så helt olika. Nikon gör bra prylar. Men själv diggar jag Canons Eos serie. Tyvärr så kostar dom lite mer. Men man betallar för kvalitet. smile

Mja, D1000 går för under 4000kr, och sen finns ett litet steg till 500D som går på ca 5500kr.

Kvalité hit och dit är sak samma. Jag tänker inte gå in på diskussion kring det, men för trådstartaren kan jag säga att digitala systemkameror tar väldigt lika kort egentligen, det är själva handhavandet som skiljer sig.

Hitta en kamera som passar dina händer och har den meny du vill ha - och ta den kameran sen.

OEM <3
6 957 Inlägg
25 december 2010
Dom tog 2990kr för EOS 1000D nu i rean, en bra start i kameraväg?

OEM <3

825 Inlägg
25 december 2010
Bjork skrev:
Dom tog 2990kr för EOS 1000D nu i rean, en bra start i kameraväg?

Ja det är det , bara du ser till att få med 18-55 IS Objektivet med bildstablisator istället för det andra som brukar följa med som inte har Bildstablisator . Gick själv på den niten när jag köpte den kameran , visste inte om det då tyvärr . Fick köpa det löst senare . Finns nog på Cyberphoto . Annars är det en bra kamera och ett bra steg in i systemkameravärlden .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

Det SKA gå!
434 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
Så ni anser att en EOS 1000D 19-55 objekt med bildstab är något att snappa åt sig ifrån julrean ? mer tips kanske?

Mvh Wallin.

Smålänning
7 887 Inlägg
25 december 2010
Tycker att D3100 är ett bra val smile

Jag har en D40x (motsvarigheten 2007) och den har funkar grymt bra och aldrig krånglat, ligger bra i handet, och har idiotenkla menyer.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Det SKA gå!
434 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
Sitter och kollar på en Panasonic DMCG10+14-42O IS, verkar vara prisvärd.

någon som kanske har en sådan här?

Det SKA gå!
434 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
Tycker att D3100 är ett bra val smile

Jag har en D40x (motsvarigheten 2007) och den har funkar grymt bra och aldrig krånglat, ligger bra i handet, och har idiotenkla menyer.

va faktiskt och kikade på den innan jul, men tyckte att den kostade lite väl mycket.
Men ska se efter när man kommer in nu i juldagarna.

killercow
25 december 2010
köpte en sony a450 på mediamarkt idag. 20% rabatt på allt. plus fick sista väskan dom hade till just den kameran plus x-tra batt för halva priset. uv-filter 4gb minneskort. allt som allt ca 5000:-. räknade på vad allt skulle gå på ordinariepris ca 6700:-

Det SKA gå!
434 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
super, va inne på deras sida och såg att dom även hade det imorgon 20-50% ... så imorgon måste ja in.
Va synd att man inte kuna kolla igenom vad dom hade för sortiment på deras hemsida.

825 Inlägg
25 december 2010
WallinJR skrev:
Så ni anser att en EOS 1000D 19-55 objekt med bildstab är något att snappa åt sig ifrån julrean ? mer tips kanske?
Mvh Wallin.

Ja som första systemkamera är den ett bra val om man har objektivet med bildstablisator

2 271 Inlägg
25 december 2010
Riktigt nöjd med min Nikon D5000, dock lite dyrare men tänkte på
rean på Mediamarkt, värt en koll.smile

Det SKA gå!
434 Inlägg
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
26 december 2010
WallinJR skrev:

Mvh Wallin.

Japps!
Sedan kan du köpa till minneskort och sånt för resten av pengarna eventuellt köpa andra canon gluggar t.ex Canons underbara 50mm/1.8 glugg som "bara" kostar 995:-!

Ett tips, håll dig till Canon/Nikon. Större marknad för dom.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

OEM <3
6 957 Inlägg
26 december 2010
fontheking5 skrev:
WallinJR skrev:
Mvh Wallin.

Ja som första systemkamera är den ett bra val om man har objektivet med bildstablisator

Det har inte den som Elgiganten säljer iaf hmm

OEM <3

825 Inlägg
26 december 2010
Bjork skrev:
fontheking5 skrev:
WallinJR skrev:
Mvh Wallin.

Det har inte den som Elgiganten säljer iaf hmm

Nej tyvärr så säljs det sällan med den kameran , svagt nog . Jag köpte mitt på Scandinavian Photo och det finns nog också på Cyberphoto skulle jag tro . Är väl värt pengarna , som kitobjektiv .

Det SKA gå!
434 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Vart tyvärr inget kamera köp idag, va inne och kollade på ca 15 butiker och det va TOTALT RENSAT, dom enda som fanns kvar slutade prislappen på ca 15 klöver, haha ... så blir nog att kolla lite mer på nätet och besöka stadens elektroniska butiker imorgon ... Så tar jätte gärna emot fler tips och kritik ...

Mvh JR.

Det SKA gå!
434 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Va iväg igår och köpte mig en Olympus e450, va inne och tänkte köpa en beg Nikon D80 ...
Så hörde efter där så va mest att på nikonen räckte blixten ca 1 meter längre och menyerna som skildes.

Så nu är jag igång för fullt och super nöjd!

Mvh JR.

111 Inlägg
28 december 2010
nikon är riktigt bra kameror, så också sony

Sök