hej hej, är det någon som har någon koll på hur man skulle kunna bygga om en audi 80 quattro till att bara driva på bakhjulen? lär ju bli nått fel i synkningen om man bara tar bort drivaxlarna fram. någon som har något bra förslag`? har själv aldrig tagit ner lådan och kollat hur allt funkar så ha tålamod med mig mvh NuRtoN
skulle vilja fixa så man kan bygga om den relativt snabbt mellan 4wd och bwd. mest är det väl för att kunna leka mer med bilen, har man en 2,0 liters motor så är det rätt tufft att slänga upp den på 4-hjuls ställ, sen ifall det blir projekt av den så är det nog mest humant att ha bwd om man ska vara på lite ban åkningar
okej, jag kan ju inte låsa min mittersta diff, men blir det några sämre kör egenskaper om man svettsar mitt diffen? borde väl bara bli att det blir 50/50 drift hela tiden vilket är bra?
okej, jag kan ju inte låsa min mittersta diff, men blir det några sämre kör egenskaper om man svettsar mitt diffen? borde väl bara bli att det blir 50/50 drift hela tiden vilket är bra?
beror lite på om du har diffbroms fram/bak eller i båda.. då kan hjulen tugga lite granna meninget som stör direkt
okej, du råkar inte veta någon som har gjort något liknande på sin låda? skulle va kul och se lite vad man ska svettsa ihop och så, men ser den diffen ungefär likadan ut som i bakaxlar eller?