3350
Sök

Problem med högra framdäcket efter att stött det mot en trottoarkant..Någon som vet vad man kan göra..

7 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Hjälp behövs av någon som kan:)

Kan verkligen minimum om bilar och har ett problem med min Skoda Fabia - 09

När det var halt här i Malmö så så stötte jag med högra fram däcket mot trottoarkanten när jag skulle svänga så att däcket nu låter förfärligt och bilen går som en liten åtta när man försöker köra...

Har byt själva fälgen men det gör ingen skillnad så det är inte fälgen det är fel på.

Någon som vet vad det kan vara och vad man kan göra åt det...

Jätte tacksam för hjälp!!

854 Inlägg
16 januari 2011
Om du bytt fälg borde däckverkstan märkt om däcket var skadat så gör en hjulinställning. Eventuellt kan du behöv byta något stag som kanske blivit böjt.

7 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
tack för ditt svar!

Ok, ska prova, hur mycket kan det kosta. Kan ta det på försäkringen men då kostar det 5000 kr i självrisk. Kan man få den det billigare om man lämnar in det?

Kan man köra med bilen eller bör man inte göra det? Alltså köra den till verkstaden för nu står den hemma. Eller kan den bli ännu mer skadad?

164 Inlägg
16 januari 2011
Du ska inte ta det på försäkringen, en hjulinställning kostar ca 1500:-
Om något stag eller så är skadat så är det inte så stora kostnader...

Lycka till

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
16 januari 2011
Om det nu är så att hjulinställningen blivit ändrad så innebär det att framhjulen kommer att nötas ut onödigt fort men det är ingen fara att köra den till en verkstad eller liknande. En hjulinställning kostar ca 500:-

Svenska Subaru Imprezaklubben...

7 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Fast helt kort så känns som hela däcket har flyttat sig bakåt i hjulhuset. Någon som vet vad det kan vara?

Egenföretagare
999 Inlägg
16 januari 2011
Låter som det är något mer än bara framvagnsinställning som behövs...

Eftersom du har helförsäkring:
Åk till en bra större verkstad t ex VAG och förklara vad som hänt och be dom ta in och kolla bilen i verkstan och ge dig en offert på det som behöver bytas. Är det i närheten av din självrisk dvs över ~4000kr (brukar ju alltid bli lite mer än vad verkstan gissar) så skulle jag ta det genom försäkringsbolaget..

8 883 Inlägg
16 januari 2011
Låser och hänvisar till den här tråden då korspostning inte är tillåtet
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p2578919

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök