2237
Sök

Hur totalskrotar man en saab 9000? =)

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
8 december 2006
Trådstartare
nu e de så att jag har kommit över en relativt rutten men körbar saab 9000. å den ska köras sönder på hårdast möjliga vis:P
kan ni inte va snälla å komma me roliga förslag till hur jag ska göra??

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 december 2006
toppa den å skicka i tvåan så är den relativt död kan jag lova dej wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 december 2006
NITROUS skrev:
toppa den å skicka i tvåan så är den relativt död kan jag lova dej wink

Ja men det ska man ju göra som finalen sen, man ska ju köra den helt slut först...
Kör i ett grustag och hoppa och grejja med den... Kör över lite mindre träd och så...
SEN rasar man motorn på den och om man har tillgång så packetera den med en gigantisk grävmaskin (som i volvo killed by cat)...
Ring försäkringsbolaget och säg att den blev stulen sen tongue

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 december 2006
Längdhopp? tongue

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

268 Inlägg
9 december 2006
Höjdhopp?? smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

268 Inlägg
9 december 2006
kanske vore nåt? smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

1 489 Inlägg
9 december 2006
Försökte en gång och döda en motor på 9000. Den var totalslut lite överallt så jag skulle kolla hur mycket som behövdes innan det hände något..

Jag tog typ 3-4 nävar sand och småsten och la i oljan, skar bort alla vattenslangar så motorn inte fick nån kylning. Slog lite här och där på motorn och skar några slangar. Startade bilen och lät den gå på tomgång i cirka 5-7 minuter. Ingenting hände. Då tröttnade jag och stängde av bilen och skickade iväg den på skroten nån dag efter.

Alltså så är motorerna väldigt bra i 9000, däremot så är det ju inget krångel och pajja lådan på den. Bara man våldar lite för mycket så börjar den låta illa..

Såg en film på en gammal 9000 -88 som typ 6-7 ungar hade skitkul med. Dom började med att hoppa sönder hela bilen, sparkade sönder ALLT på hela bilen. Dom slog med en stor slägga på ventilkåpan med den höll. Sparkade på grillen (Behövdes ungefär 15st sparkar innan den gick sönder, antingen är grillen bra eller så är killen väldigt ostark ). Sen så startade dom bilen och la en stor sten på gaspedalen så den gav fullgas. Bilen stog och skrek på varvstop i ungefär 5-6 minuter innan snorungarna tröttnade och slängde en stor sten vid remmarna. Då började den gå på 3st cylindrar man den orkade lite till. Stog och gick på 3 burkar i säkert 3-5 minuter innan den gick ner på 2st och till slut så orkade den inte mer och gick på 1 cylinder och sen tvärdog den, detta efter att bilen stått på fullgas i 10minuter minst med varvstop.. Så jag kom fram till en ska:

Motorerna är hållbara smile

Om du nu vill skrota bilen så testa hur det känns och köra in i en bergvägg eller nåt sånt spännande wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

69 Inlägg
9 december 2006
Grustag funkar fint om man ska ha lite roligt med en skrotfärdig kärra. smile
Både höjdhopp & längdhopp kan utövas. hehe..

Annars så kan jag rekomendera en skogsutflykt efter nån gammal skogsväg. Helst en genomvuxen. big_smile
Senast redigerat av Andreas_alfta (9 december 2006)

VW Caddy mk1

12 086 Inlägg
9 december 2006
Fixa ihop ett gäng på 10-15 pers med alla varsit tillhygge.. typ släggor.. sen går ni bärserk på bilen.. ser jättekul ut sen smile

Om man vill döda motorn.. varvstopopa skiten och häll badsand i insuget.. typ tills den deckar! big_smile
Senast redigerat av JapMax (9 december 2006)

R_Weber
9 december 2006
Kapa av taket och åk fort i kurvor är ytterligare ett förslag....

Miklen
9 december 2006
boho.. ja röstar isåfall för 7 kamp friidrott.. vissa av grenarna kan bli svårt men d går säkert wink

Smålänning
7 883 Inlägg
9 december 2006
Bara misshandla allt på hela bilen så mycket det bara går kör å varvstopp och bara kasta i växlarna, och om lådan rasar så töm ut all olja och testa om den funkar, startar den så sätt den på varvstopp och se hur länge den håller... När den e död så kan du slå sönder den på alla möjliga (och omöjliga) vis...

Annars var 7 kamp ett hett förslag big_smile

Obs: motorerna tål mer än man tror... Gäller inte bara saab, testa vet ja tongue

Glöm inte att skriva i tråden och tala om vad du gjorde och hur det gick wink
Senast redigerat av twin_cam (9 december 2006)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
9 december 2006
ta en pinne/stång som är lagom låg så att bilen går på varvstoppet, sen så rycker ni av dörren, lägger i växel 1, en kille sätter sig i bilen och drar iväg. växlar upp till 3:an och kastar sig ut när bilen är i full fart mot en tät skog eller liknande.

OBS, filma och lägg upp här är ett måste!

man lever bara en gång så lev väl!

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
jajjamensan ska rapportera sen!! bilfan e skattad å besiktad till februari så förhoppningsvis håller den tills dess;) sen efter det blir de plååååga! måste hålla med om att den e hållbar iaf, går ju å pina den hur länge som hellst på varvstopp å hur hårt man än kör me den på grusvägar så har jag bara lyckats köra punka å inge mer:P

7kamp lät kul, å sen peta i 2an som final i 180 eller så=)
Senast redigerat av JeyKay (9 december 2006)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

401 Inlägg
9 december 2006
vad du inte ska göra iaf är att köra över mindre träd som jag läste någon skriva... för det är ju bara komplett idiotiskt! varför skulle man vilja förstöra det lilla natur som vi snart bara har...

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

1 207 Inlägg
9 december 2006
Alla dessa förslag lär mer eller mindre livsfarliga. Någon som sett The Dudesons när de hoppar med en bil? Om jag inte minns helt fel bröt han nacken...

Sök