3838
Sök

Motorlampa saab 9-5 2,3t automat.

6 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Bilen går som den ska men motorlampan lyser, om jag hänger av battpolen slocknar den men tänds igen efter två mils körning ungefär. Detta har pågått ganska länge.
Tomgången har varit lite svajig sista veckan, dör vid kallstart och ligger på 1300 rpm vid normal temp?
Någon som har nått handfast tips så vore jag tacksam.

552 Inlägg
21 januari 2011
Fick du någon felsökning gjord då?
Senast redigerat av Kibil (22 januari 2011)

6 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
jag har tre mil till Borås, är det samma Lennart som jag hade när jag gick fordonsprogrammet för nästan tjugo år sedan vad heter han i efternamn? Hur mycket tar dem för en felsökning tror du.

552 Inlägg
21 januari 2011
saabfidde skrev:
jag har tre mil till Borås, är det samma Lennart som jag hade när jag gick fordonsprogrammet för nästan tjugo år sedan vad heter han i efternamn? Hur mycket tar dem för en felsökning tror du.

Tror inte det är större summor, bara du ringer i förväg. Tex. på Måndag morgon och kommer in på exempelvis Onsdag/torsdag.
Senast redigerat av Kibil (22 januari 2011)

6 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Jag får nog slå Lennart en signal på måndag. Jag har jobbat en del med bilar men kan inte saab så bra, har bara kört Ford i tio år. dessutom har jag inget diagnosinstrument.

552 Inlägg
22 januari 2011
Ok, blir mycket lättare när man åtminstone har någon att felsöka med. Kan vara allt från temp. givaren till spjällhuset som strular...

Tekniker
624 Inlägg
23 januari 2011
En felkod hade inte varit fel

Sök