3285
Sök

Tips på: Vart kan jag köpa billiga och snygga aluminium fälgar !??

Tvivlare
2 266 Inlägg
21 januari 2011
K_Wallin skrev:
MantaRobin skrev:
är det tekniskt möjligt att få på 18" på en polo? och isåfall, kommer de inte se mupp ut? tongue bara en fundering.

Finns dom som har lyckats tidigare, jag tycker det blir ganska fräckt ut!
Bedöm själv:  http://www.garaget.org/?car=126640

kolla in min profil bild det är 16" lite för mycket profil men ser rätt cleant och snyggt ut i mina ögon  skulle dock inte skada med någon tum till, men problemet är dock att dom är till min morbrors audi så är helt fel bult mönster hmm

De går yikes Men enligt mig såg de mupp ut tongue Breda 16" med tyskstuk däck gör sig nog bättre wink

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Kibil skrev:
ACE HERO 7,5X18 5/100 ET35 NAV73,1

Ungefär 1000kr/st + frakt

DURO 225/40R18 92W DP-8100 Eller i 235/40
Eller i 245/40R18

Ungefär 700kr/st + frakt

35or var mycket dyrare...

Okej var ju inte så farligt dyrt är det monterat och balanserat för de där priset med ?

16 197 Inlägg
21 januari 2011
MantaRobin skrev:
K_Wallin skrev:
MantaRobin skrev:
är det tekniskt möjligt att få på 18" på en polo? och isåfall, kommer de inte se mupp ut? tongue bara en fundering.

kolla in min profil bild det är 16" lite för mycket profil men ser rätt cleant och snyggt ut i mina ögon  skulle dock inte skada med någon tum till, men problemet är dock att dom är till min morbrors audi så är helt fel bult mönster hmm

De går yikes Men enligt mig såg de mupp ut tongue Breda 16" med tyskstuk däck gör sig nog bättre wink

hjulen ska fylla ut hela hjulhuset runt om.. sätter man på små fälgar å tok sänker så blir de ju stora "glapp" på sidorna vilket ja tycker ser skit fult ut.

så ja tycker TS ska köra me 18" för att fylla ut hela hjulhuset big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
MantaRobin skrev:
K_Wallin skrev:
MantaRobin skrev:

Hade faktiskt en tanke på att bredda ett par plåtisar men har insett att jag inte har tid och ork, en arbets kollega breddade till hans bil vart riktigt snyggt.
Blir ju riktigt coolt till en minimal kostnad, problemet är väl att man får så små däck så den varvar som satan ? hmm okså lär man väl ha järnrör som fjädrar om man inte ska skrubba sönder skärm kanten ?

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
K_Wallin skrev:
FreddeX90 skrev:
Gå in på google och sök där efter billig alu så finns det en sida där du hitter billiga ena big_smile

Redan gjort men tack för tipset smile

oj hade inte alls sett den där sidan blandade ihop, verkar vara ett bra priser. Kommer att undersökas grundligt (Y)big_smile

552 Inlägg
22 januari 2011
K_Wallin skrev:
Kibil skrev:
ACE HERO 7,5X18 5/100 ET35 NAV73,1

Ungefär 1000kr/st + frakt

DURO 225/40R18 92W DP-8100 Eller i 235/40
Eller i 245/40R18

Ungefär 700kr/st + frakt

35or var mycket dyrare...

Okej var ju inte så farligt dyrt är det monterat och balanserat för de där priset med ?

Kan ordnas, hör av dig om du inte hittar något annat intressant. Har tillgång till hela Amrings sortiment när det gäller däck/fälgar.

Mvh

729 Inlägg
22 januari 2011
ET = avstånd i millimeter från anläggningsytan till fälgens mitt. Googla ET/offset/inpressningsdjup för närmare information.

Lågt ET = fälgen kommer långt ut, högt ET = tvärtom.

18" går galant på en Polo, hade 8x18" ET35 med 215/35 på min Golf 3:a. Dock tycker jag inte du ska satsa på 18" utan breda 16" eller 17" istället! wink Och köp gärna nåt mer speciellt än ACE Hero som man ser i varje kvarter!

Mitt tips är ebay.de, beställde just nya 17" därifrån för 599 euro + 80 euro frakt. Pris i Finland: ca 1200 euro!

16 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
ts85 skrev:
ET = avstånd i millimeter från anläggningsytan till fälgens mitt. Googla ET/offset/inpressningsdjup för närmare information.

Lågt ET = fälgen kommer långt ut, högt ET = tvärtom.

18" går galant på en Polo, hade 8x18" ET35 med 215/35 på min Golf 3:a. Dock tycker jag inte du ska satsa på 18" utan breda 16" eller 17" istället! wink Och köp gärna nåt mer speciellt än ACE Hero som man ser i varje kvarter!

Mitt tips är ebay.de, beställde just nya 17" därifrån för 599 euro + 80 euro frakt. Pris i Finland: ca 1200 euro!

A kanske blir lite väl lite profil på 18"
( kolla in sida fick precis fram lite bilder på bilen, bla med morbrors audi fälgar framför tycker de vart ganska cleant. men skulle vart 17" med lagom profil lägg in en kommentar! wink
Lär fan kolla ebay har tidigare tittat lite på blocket men utan någon succé, a det är ju bredden man vill ha för att få lite tuffare stuk med men inget tyskstuk vill snarare ha lite större dim än orginal för att få ner varven något vid motorvägs körning tongue

16 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Hittade dessa på en lokal däck verkstad
5500:- monterat och klart
17" fälg 205/40/17  Snygga eller ser dom lite mjäkiga ut?
Bild! : http://www.garaget.org/?car=233123&image=2188846

Sök