3987
Sök

Har jag rätt förgasare till min commodore? Weber 36/36 dcd

811 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Hej, har en opel Commodore B 2,5l rak 6a med en vad jag tror weber 36/36 dcd och undrar om det fungerar med den förgasaren eller om den ger för lite bränsle.

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

612 Inlägg
16 januari 2011
Tror aldrig den satt original på opels fyra/sexa, men den har många gånger använts till att ersätta utslitna/dåliga originalförgasare. En helt okej förgasare (definitivt inte sämre än den som satt där från början), men precis som alla andra förgasare måste den vara korrekt inställd för att ge rätt mängd soppa.

7 Inlägg
16 januari 2011
det gåt utmärkt o köra med en sån gasare. körde med det på min o jag hade 2,8 motorn. jag hade till och med 32/36 an.

811 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
någon som vet hur man ställer in en sådan på korrekt sätt?

Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

612 Inlägg
16 januari 2011
http://www.misab.se/
Om du går in på förgasare -> bestyckningar så hittar du rekommendationer för hur den förgasaren ställs in på den motorn. Dom har delarna också.

2 Inlägg
24 januari 2011
du kan ju sälja din weber 36/36 till mig wink

811 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
121Vk skrev:
du kan ju sälja din weber 36/36 till mig wink

hehe det kan man tycka smile  men då har ju jag ingen, är inte säker på att det är en 36/36 heller smile

2 Inlägg
25 januari 2011
nehe okej wink hör av dig om du ska byta

Sök