4485
Sök

Något med oljan saab 9000

123 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Bilen är i mycket bra skick smile Kolla biler smile

5 710 Inlägg
24 januari 2011
Andromeda skrev:
Vet du om den finns att få tag på någon annanstans än hos Saab, och måste jag även köpa till packningen separat? (Egentligen inget fel på själva slangen, men vafan, den har 15 år på nacken)

Packningen finns iaf på Mekonomen, slanganslutningen om det var den du menade ? vet jag inte men det är inte farligt att handla saker på SAAB wink

MVH Jonas
..............

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 januari 2011
jonTe skrev:
Andromeda skrev:
Vet du om den finns att få tag på någon annanstans än hos Saab, och måste jag även köpa till packningen separat? (Egentligen inget fel på själva slangen, men vafan, den har 15 år på nacken)

Packningen finns iaf på Mekonomen, slanganslutningen om det var den du menade ? vet jag inte men det är inte farligt att handla saker på SAAB wink

Tack för svar smile

Hittade packningen på speedparts för 14 spänn också. Ska se om jag inte kan hitta någon sats med alla vaakumslangar och skit någonstans, för alla lär ju vara lite slitna efter 25k mil.
Jag vill inte gärna göda Björkmans i Västerås. Låt oss säga att jag haft vissa synpunkter på hur pass seriös verksamhet deras verkstad driver när de tror att kunderna inte märker det wink

123 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Andromeda skrev:
jonTe skrev:
Andromeda skrev:

Tack för svar smile

Hittade packningen på speedparts för 14 spänn också. Ska se om jag inte kan hitta någon sats med alla vaakumslangar och skit någonstans, för alla lär ju vara lite slitna efter 25k mil.
Jag vill inte gärna göda Björkmans i Västerås. Låt oss säga att jag haft vissa synpunkter på hur pass seriös verksamhet deras verkstad driver när de tror att kunderna inte märker det wink

Mekonomen har någon "sotningssats" eller vad det hette med grenrör och nya vakumslangar och tryckrör. Tror det var allt man behövde i det paketet : )

123 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Är det någon som vet hur Gamal Glykol ser ut ? för det blir väll svart och lite kletigt? Eller en reaktion mellan glykol sorter? För tror inte att skiten luktar olja nämligen.

Rumpmas
3 860 Inlägg
25 januari 2011
Poonta91 skrev:
Andromeda skrev:
jonTe skrev:

Tack för svar smile

Mekonomen har någon "sotningssats" eller vad det hette med grenrör och nya vakumslangar och tryckrör. Tror det var allt man behövde i det paketet : )

Haha, kanske lite onödigt att byta grenrör bara sådär smile

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
25 januari 2011
Andromeda skrev:
Poonta91 skrev:
Andromeda skrev:

Tack för svar smile

Haha, kanske lite onödigt att byta grenrör bara sådär smile

Det är packningar till topplock, insug, grenrör och ventilkåpa i satsen.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Sök