Kamremsbyte varje 12k mil eller 5år kostar en vacker slant. Annars inget speciellt dyrt map service om du gör det själv eller lämnar till ngn oberoende firma. Kedjedriften kom först med FSIn -07, om du inte köper en diesel eller W12 som hade kedja även tidigare.
Inte så många vanliga fel heller normalt men kolla historiken. Har den vart inne ofta så sky den som pesten. Det är ju en tung bil så kolla hjulupphängning od så det inte knakar, knarrar eller glappar. Kompressorn till luftfjädringen har jag hört några som fått byta, och även elbaklucka om den har sån verkar inte sådär superstabil i kall väderlek. Jag har dock inte haft problem med min. Drivningen av monitorn till MMI verkar ha ballat ur rätt ofta på äldre bilar med så dom fått byta ngn växel som hissar upp den.
Det viktigaste är att du kollar upp potentiella objekt riktigt riktigt noga och känner dig säker på historiken. Köper du en skitbil kan det bli hur dyrt som helst i princip.
Förbrukning vet jag inte riktigt men min drar väldigt nära fabriksuppgifterna så kolla broschyrerna på Audis hemsida under begagnade bilar så hittar du den infon.
Försäkring är ju väldigt individuellt så ta en halvtimme och ring runt på ett regnr från blocket bara
Bra info om än på engelska i D3 forumen på quattroworld.com eller audiworld.com