3809
Sök

Volvo 855 GLT -93 [Tomten kom tidigt]

664 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Har köpt på mig en Volvo 850 GLT -93 (blå) som skall göras om lite, bilen är i nuläget helt original, förutom xenon i dimljus.

[x] - klart

Det som skall göras är:
vita sidoblinkers [x]
v70 baklysen (vita blinkers)   [x] ------> ska beställa stylingbaklysen.
v70 handtag
v70 tanklock
v70 inredning
v70 takkonsoll [inhandlat]
nya stötfångare (från nya 850)
angel eyes [inhandlat]
xenon
nya dörrlister, fr. Volvo 850 (nya modellen)
ändra till 5-bult
proffstona, 7 rutor

Kvar att byta kamrem och några packningar innan bilen används. Tanken är att bilen skall vara klar till sommaren.

Hoppas några följer och ger tips och och råd. Behöver säkert lite hjälp på vägen.
Senast redigerat av Retepoj (30 januari 2011)

664 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
Snart kommer tomten med ett paket till bilen ;D.

664 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
Lödde om larmdioden till en blå diod istället, blinkar betydligt finare nu wink.

300 Inlägg
18 januari 2011
Du kommer inte få några svar om du baserar en projekttråd endast på text. Bilder behövs för en lyckad projekttråd.

Kung
603 Inlägg
18 januari 2011
Vore ju nice med lite bilder, i övrigt vore det väl lättare och billigare att köpa en v70 från början? smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

664 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
Bilder kommer ju, har bara varit 30 cm snö på bilen tills idag... Nej, ska ha en 850 helt klart wink.

664 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
Bilder kommer imorgon ;D. Tomten kom i alla fall med ett paket idag, som innehöll:

Angel eyes, one block (svart)
Svarta sidoblinkers
Listerna under lampan, utan hål.

Blir dock 2-3 veckor innan det monteras i alla fall. Ska göra allt på samma gång, när jag är i en verkstad och byter till en V70 inredning. Så ska lämna in nya stötfångare på lack om 2 veckor, så allt bara är att skruva ihop, så blir bilen riktigt het wink.

664 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Köpte dessa två och skärmblinkers:
http://www.bil-centrum.se/b/IMG_0163.JPG

Närbild:
http://www.bil-centrum.se/b/IMG_0164.JPG

Funderar även på att beställa sånna här:
http://www.vparts.se/bilder/artiklar/zoom/0701141_1.jpg
Senast redigerat av Retepoj (30 januari 2011)

Kung
603 Inlägg
30 januari 2011
Snyggt, gillar dom där lysena men är väligt splitrad på om det ska vara svarta eller krom, synd att det inte finns andra baklysen till sedanbilarna, men men smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

664 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Uttelito skrev:
Snyggt, gillar dom där lysena men är väligt splitrad på om det ska vara svarta eller krom, synd att det inte finns andra baklysen till sedanbilarna, men men smile

Satsa på svartinsats. Annars tycker jag det är svårt att se att det är angel eyes. Har sett kromande modellen på flera billar, och jag gillar det inte. Men det är ju jag smile.

Kung
603 Inlägg
30 januari 2011
Samtidigt känns det som om alla kör med svarta, gillar iförsig klarglas också, får se vad det blir, torkarna fram vill jag egentligen ha bort men dom funkar jättebra och har haft användning för dom nu på vintern.

Dra på med dom där bakljusen iallafall, blir nog sjukt snyggt smile

Sök