3828
Sök

Lämpligt avgassystem till en volvo v70 d5 ??

yrkeschaufför
709 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
som rybriken lyder så är jag på jakt efter ett lite stöddiga system till v70, men jag är jäkligt grön på dislarna med partikel filter osv, vad är lämpligt för att få ett gott ljud samt en lite förbettrad effekt ??

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

yrkeschaufför
709 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
upp ?

41 Inlägg
31 januari 2011
Hemmabyggt ! =d

yrkeschaufför
709 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
jo jag tänkte ju att jag skulle göra ett eget, sparar bra mycket slantar där, men nu tänkte jag mer på partikel filtret och den biten ??

41 Inlägg
31 januari 2011
Kan höra om någon på jobbet har en aning hur känsligt det är. Men bygg halvsats då?smile Eller blire ingen skillnad med det då? tongue Blir ju kanske häftigare Sound iaf big_smile

yrkeschaufför
709 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Stukad skrev:
Kan höra om någon på jobbet har en aning hur känsligt det är. Men bygg halvsats då?smile Eller blire ingen skillnad med det då? tongue Blir ju kanske häftigare Sound iaf big_smile

ska man göra så ska man göra ricktig i sånt fall tongue blir 3" från turbo och bak tongue och en förgrening till dubbla utblås som T5

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
31 januari 2011
Disel låter inte så mycket.. Raka rör wink

En bekant åker turbodisel me raka rör hela vägen ifrån turbon. låter inte alls mycket. Men man har turbon vina genom avgasystemet på tomgång.. låter så sjukt fränt smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

yrkeschaufför
709 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
myran skrev:

En bekant åker turbodisel me raka rör hela vägen ifrån turbon. låter inte alls mycket. Men man har turbon vina genom avgasystemet på tomgång.. låter så sjukt fränt smile

härligt jo jag sökte lite på youtube och hittade på några med enbart 3" och dom lät ju mycket goare en många bensin bilar big_smile  det är därför jag blev så satans sugen big_smile

yrkeschaufför
709 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
visser ligen en stor bmw motor, men på ett ungefär http://www.youtube.com/watch?v=WUuFPrhh … D884C40C3B

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
31 januari 2011
volvonisse440 skrev:
myran skrev:

härligt jo jag sökte lite på youtube och hittade på några med enbart 3" och dom lät ju mycket goare en många bensin bilar big_smile  det är därför jag blev så satans sugen big_smile

Bensin men raka rör funkar inte. låter förmyket.

En turbodisel ger inte ifrån sig i närheten av lika mycket motorljud.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Sök