3439
Sök

Köpa färdiga dörrpaneler

DLS
1 147 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Hejsan!

Från början tänkte jag att jag skulle köpa ett par dörrpaneler på någon bildemonteringshall till min BMW e46 och be anlita någon som kan plasta dessa åt mig. Men när man kollar runt på bildelsbasen.se hittar man inga som är i bra skick och har hyffsat pris.

Tänkte istället köpa färdiga dörrpaneler på blekinge bilradio och tänkte höra med andra som gjort samma sak hur det fungerar med montering med mera.

Om någon kunnig inom området kan förklara lite vad som menas med tex att "tjockleken varierar mellan 15-70 mm"...

http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=929

Mvh

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
30 januari 2011
Det bästa du kan göra är att ringa till Jimmy och höra direkt med han! smile

1 435 Inlägg
30 januari 2011
Jag rekomenderar att du tar kontakt med Jimmy på Blekingebilradio direkt annars, han bör kunna svara på alla dina frågor.. smile

Edit: Stickan var före big_smile
Senast redigerat av Alpinabiturbo (30 januari 2011)

DLS
1 147 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Men blev lite fundersam nu, är detta en hel dörrpanel eller är det bara någon tillägg vilket gör att man måste ta fram den stora sågen och anpassa direkt på sin redan befintliga panel?

1 581 Inlägg
31 januari 2011
huntelaar skrev:
Men blev lite fundersam nu, är detta en hel dörrpanel eller är det bara någon tillägg vilket gör att man måste ta fram den stora sågen och anpassa direkt på sin redan befintliga panel?

Det är hel ny dörrpanel. Bara att byta hela till den nya moddade.

108 Inlägg
31 januari 2011
Fellow skrev:
huntelaar skrev:

Det är hel ny dörrpanel. Bara att byta hela till den nya moddade.

brukar aldrig vara en helt ny dörrsida, utan dedär är en träpanel som ska skruvas utanpå befintlig dörr, därför det står:

Anledningen till att man behöver göra åverkan på orginaldörrsidan är för att förbättra ljudet, underlätta monteringen och för att få en så snygg dörrpanel som möjligt på orginal dörrsidan

Alltså får man kapa upp rätt stora hål i originalet, samt skruva på dendär panelen...

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan

DLS
1 147 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Då anser jag att priset låter väldigt högt..
Fick svar från jimmy på blekinge bilradio : "Nej detta är dörrpaneler som man monterar på sin befintliga original dörrsida."

Och om man ska kapa till det i sin nuvarande panel, så betyder det katastrof om jag gör det.
Någon som har provat och vet om detta är svårt?

560 Inlägg
31 januari 2011
Jag har gjort det på ett par bilar och räkna ca 4-8 timmars jobba för detta om passningen ska bli 100%.

Men givetvis kostar dessa pengar då detta är lite special, därav kan man tycka det är dyrt.

Jag och en kompis (Mokke) gjorde mina dörrsidor i min Golf 5a i December och inte en chans att jag skulle bygga om dessa själv, otroligt mycket sämre hade det blivit samt att det hade tagit mycket längre tid.

huntelaar skrev:
Då anser jag att priset låter väldigt högt..
Fick svar från jimmy på blekinge bilradio : "Nej detta är dörrpaneler som man monterar på sin befintliga original dörrsida."

Och om man ska kapa till det i sin nuvarande panel, så betyder det katastrof om jag gör det.
Någon som har provat och vet om detta är svårt?

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

DLS
1 147 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Skillnad dig och mig är väl att jag är värdelös med att ens försöka få till något resultat..
4-8 timmar, ge mig 40 timmar och min original-panel körs till soptippen..

Det jag är ute efter är så lite jobb som möjligt, och gott ljud wink

DLS
1 147 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Får väl återgå till att plasta dörrsidorna, finns det någon kunnig som vill hjälpa en vilsen man att plasta sina dörrsidor eller vet någon får ni gärna höra av er...

Sök