3 februari 2011
Trådstartare
Hej, Jag parkerade på en parkering där det i infarten sitter en skylt med parkeringsförbjud zon samt vilka som sköter detta. Svänger man in där finns det en väg som går runt och sedan finns det parkeringsrutor märkta med P. På samma stolpe sitter det ytterligare 4 skyltar så sitter totalt 5 skyltar på samma stolpe. Med olika tillstånd som gäller och ett tillstånd som inte gäller samt att du får stå 2 timmar utan detta tillstånd. Jag ställde mig på denna parkering då jag bara skulle stå drygt en timme. Kom kvart i nio och tillbaka strax före 10. Ser då att jag fått parkeringsböter och förstår inte riktigt varför först. Men ser sedan att den 5 skylten på stolpen är en parkeringsförbjud skylt mellan 9-11.30. Jag undrar om det måste sitta en skylt under denna skylt som talar om vem som har bestämt förbudet mellan 9-11.30 eller om det räcker att det satt en tidigare under parkeringsförbjud i zon?
Undrar också om det inte ska stå regnummer på boten också eller att det räcker att det står överträdelse, tid, fabrikat?
Är det lämpligt att sätta 5 skyltar under varandra, va pga av detta jag missade parkerignsförbjud skylten då jag bara såg att jag fick stå i två timmar? Vissa sig också att detta parkeringsförbjud inte gällde för alla heller borde inte det framgå på en 6 skylt då att det inte gäller de med särskilt tillstånd?