2951
Sök

Diffspärr bmw vart köpa hittar inget!

61 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Tja som rubriken säger vart hittar man diffspärrar att köpa till bmw? har pratat med dem på bakaxel.se och dem har inga i lager dem vet inte om dem kan få hem heller. vill helst inte köpa en begagnad och renovera men ser ut som jag är tvungen för hittar ingenstans att köpa de. tack /Andreas
Senast redigerat av fckit (3 februari 2011)

854 Inlägg
4 februari 2011
Hör med Mobimeck. Han har bra koll på BMW-diffar.
Annars har säkert Köhler något att erbjuda.

Står inte till vilken bil, men för 10k kan du köpa en begagnad M3-diff, renovera/uppgradera och dessutom få valfri utväxling. Det tycker inte jag är dyrt. Inte med tanke på att du är inställd på att köpa en ny.

455 Inlägg
4 februari 2011
titta på bakaxel.se vet inte om dom har till din bil men dom har det mesta!wink

>syns man inte finns man inte<

564 Inlägg
4 februari 2011
Quaife tillverkar diffbromsar till flera bmw-modeller, kostar ca 6-8000:- sist jag kollade.

Du kan även kolla på rejsa.nu. Där brukar det finnas diffbromsar till salu rätt ofta. Vilken bil gäller det?

61 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Haniball_s skrev:

om du ens läste vad jag har skrivit skulle du se att jag har pratat med dem och vad jag fick för svar...

61 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
groze skrev:
Quaife tillverkar diffbromsar till flera bmw-modeller, kostar ca 6-8000:- sist jag kollade.

Du kan även kolla på rejsa.nu. Där brukar det finnas diffbromsar till salu rätt ofta. Vilken bil gäller det?

okej ska kolla upp detta tackar så mkt tongue ah glömde skriva det är en 328 e36 smile

61 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
groze skrev:

kollade det på quaife men undrar bara hur funkar dessa igentligen när/hur låser den är den som en torsendiff typ? smile

455 Inlägg
4 februari 2011
fckit skrev:
Haniball_s skrev:

om du ens läste vad jag har skrivit skulle du se att jag har pratat med dem och vad jag fick för svar...

oj missa detta! va nog lite trött i morse! cool

>syns man inte finns man inte<

502 Inlägg
4 februari 2011
kolla på tyska ebay.de, polaren köpte en diff till en e36 för under tusenlappen som funkade hur bra som helst

950 Inlägg
4 februari 2011
Japp, tyska e-Bay är kanon. Testa att söka på Sperrdifferential. Jag kollade snabbt och där finns mängder. Se bara till att du får rätt utväxling.

61 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
okej tackar hitta en del där tongue men ingen som vet hur quaife diffen funkar ser precis ut som en torsen diff men man vill ju veta helt säkert lixom tongue

Sök