Golf VR6 - Lite svårtstartad

st4hl Das Auto
30 december 2010 · 455 Inlägg

Hej. Har min Golf hos en privatperson som nu håller på att byta Kamkedjorna på den.
Iallfall, den har varit lite svårstartad under min ägo, verkar som att tändläget eller något sånt inte är rätt.
Med tanke på att han nu kommer att "Nolla" motorn, tror ni att det kan göra någon skillnad?
Tänkte ifall kedjorna kunde ha kuggat över eller någonting eftersom dom är så dåliga, så att motorn kan hamnat i fel läge?

(Har inte provat att bytt tändstift än)
Tacksam för svar smile

021PETTERZZON
6 februari 2011 · 4 Inlägg

Om den hade kuggat över borde den ha gått dåligt också... Om den bara var svårstartad  så skulle jag tippa på att byta fördelarelock, rotor, tändkablar, tändstift, bränslefilter då kan du lika gärna byta olja och filter också så har du gjort en stor service nästan smile

st4hl Das Auto
6 februari 2011 · 455 Inlägg

021PETTERZZON skrev:
Om den hade kuggat över borde den ha gått dåligt också... Om den bara var svårstartad  så skulle jag tippa på att byta fördelarelock, rotor, tändkablar, tändstift, bränslefilter då kan du lika gärna byta olja och filter också så har du gjort en stor service nästan smile

Tackar för svaret! Var ett tag sen jag postade detta.
Kedjorna är nu bytta och det blev ingen större skillnad, lika "svårstartad" som vanligt.
Jag väntar på lite delar till servicen som jag beställt, däribland ett bränslefilter. Tändstift ska köpas snarast, så får testa att byta tändkablar, fördelarlock osv sen ifall det inte blir bättre efter stiftbyte smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang