Hej! Har en V40 T4 98a årsmodell som jag nyss haft inne på verkstaden för ett väldigt konstigt problem. Teknikern hittade inget fel på den och inga felkoder poppade upp på den. Den går hur bra som helst för det mesta!
Men nu till det skumma.. Ibland när man kör så pendlar tomgången rätt så mycket. När man kört på en låg växel en bra stund så ligger tomgången på över 1000 varv ( även när man står still ) och efter en stund så sjunker den igen. När man också växlar ner från 4an eller något annat så kan varvräknaren KASTA sig ner till första markeringen på 0an på varvräknaren, så det nästan ser ut som den ska dö i farten. Men det gör den icke! Får den dåligt med laddning eller vad är det frågan om tro? Detta problem kommer bara ibland, men det är ju lite halvt otäckt när det väl kommer. Från att vara jätte hög, på över 1000 varv till att ibland i farten nästan dö och hamna nere på 0an på varvräknaren. Vad är detta? Nån som har ett tips kanske? För bilen är ju hur pigg som helst! Men det här är inge kul och framför allt när inte verkstaden hittar nåt fel heller.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
för det har väl inte smugit sig dit en öppen dumpventil på bilen?
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-