3208
Sök

Bilen känns ostadig på vägen...

254 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
Har en Bmw 320 som jag tycker känns ostadig på vägen, känns nästan som om det är ishalka och bilen är på väg att tappa greppet. Kände det även lite när sommardäcken var på, men jag upplever det som att det blivit mer efter man bytt till vinterdäck. Har kollat bussningar, stag, stötdämpare, har även kollat hjulinställningen men inte hittat nåt fel.

Dom på verkstaden tror att det är däcken som är "problemet", tydligen är däcken för mjuka. Kör just nu på Continental, har två sprillans nya däck bak och två begagnade fram.

Vad tror ni, kan det vara däcken?! Isåfall vilket däck är bäst??
Senast redigerat av Icebear (24 december 2010)

254 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
Nån som har nåt tips/förslag?!

Evildan
24 december 2010
Hade en e30 325 cab för ngt decennium sedan och den betedde sig på det viset, köpte faktiskt bara nya märkesdäck runt om och sedan var den snäll och alert på vägen igen smile
Annars är det väl vanligt att silentblocken, silentbussningarna, bakvagnsinfästningarna blir slitna och torra i gummit och till följd blir bilen slingrig på vägen då bakvagnen "vrider" sig.

254 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
Evildan skrev:
Hade en e30 325 cab för ngt decennium sedan och den betedde sig på det viset, köpte faktiskt bara nya märkesdäck runt om och sedan var den snäll och alert på vägen igen smile
Annars är det väl vanligt att silentblocken, silentbussningarna, bakvagnsinfästningarna blir slitna och torra i gummit och till följd blir bilen slingrig på vägen då bakvagnen "vrider" sig.

Att det skulle vara silentblocken, silentbussningarna eller bakvagnsinfästningarna tror jag inte att det är eftersom bilen bara har gått 5500 mil ungefär. Då tror jag mer på däcken. Får väl bli 4 nya däck, och sen får man hoppas det blir bättre!

Får man fråga vilka märkesdäck du köpte?

Tack för svaret förresten!! smile
Senast redigerat av Icebear (28 december 2010)

Fartdåre =)
147 Inlägg
12 februari 2011
Min gjorde likadant, det var 1 däck som var ojämnt. satte det där framme och problemet försvann smile

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

Evildan
13 februari 2011
Icebear skrev:
Evildan skrev:

Att det skulle vara silentblocken, silentbussningarna eller bakvagnsinfästningarna tror jag inte att det är eftersom bilen bara har gått 5500 mil ungefär. Då tror jag mer på däcken. Får väl bli 4 nya däck, och sen får man hoppas det blir bättre!

Får man fråga vilka märkesdäck du köpte?

Tack för svaret förresten!! smile

sen respons...sorry.
Köpte Uniroyal...funkade klockrent på e30

104 Inlägg
13 februari 2011
Jag gjorde en vild chansning å köpte maxxis å körde på och var tvärnöjd med dessa gick å ligga på bra utan större problem ett tipps om du inte vill lägga för mycket pengar på däcken

Sök