3709
Sök

965 med 6 -95

71 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Tjena någon som vet om det går att turbokonvertera en 2,5L 6 ? Vad i så fall behöver jag att göra.
Håller stakarna i dessa motorer eller är det samma problem som i T5an?
Jag hade inte tänkt att plocka ur så mycket effekt kanske bara upp till 250 hk i stället för 170 hk som det är original.
Finns det att få tag på ett grenrör eller måste jag tillverka ett själv?
Hade också tänkt att flytta ner snurran i bakkant av motorn, typ som dom har gjort på bmw. Men det är bara min tanke det kanske bara funkar i teorin!
Önskar om det fanns någon länk om detta. Jag är tacksam för alla svar jag får. så får vi se om min plan kommer till skott wink om det nu inte blir alldeles för dyrt, hade tänkt att hålla nere kostnaden så mycket det går utan att ta några genvägar.

Tack på förhand.....
Mvh//

3 182 Inlägg
15 februari 2011
grenröret från t6an passar säkert samt tråget sen är det väll bara att köra datasprut eller nåt.

8 252 Inlägg
15 februari 2011
MK-Motorsport skrev:
Håller stakarna i dessa motorer eller är det samma problem som i T5an?

Stakarna är lika klena som T5, myckete möjligt att det är samma stakar som i dem dessutom.

MK-Motorsport skrev:
Finns det att få tag på ett grenrör eller måste jag tillverka ett själv?
Hade också tänkt att flytta ner snurran i bakkant av motorn, typ som dom har gjort på bmw. Men det är bara min tanke det kanske bara funkar i teorin!

Ska du köra singelturbo lär du bygga grenrör själv annars kan man ta T6:ans grenrör. Men ska du ha turbon lågt och bakåt lär du definitivt bygga eget grenrör.

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 februari 2011
2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök