3713
Sök

Lösning med hastighetsmätare inför bes (bmw låda på merca)

25 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Ha en mercedes w123a som jag nu kör en bmw zf låda från en bmw e46 och hur ska man lösa de med hastighetsmätare på besiktningen ? Chansa på cykeldator bil godkänt eller kanske lättast o sätta dit mb låda igen underbesiktning ?

Nån som ha nån ide?

2 Inlägg
9 februari 2011
Montera in en vanlig gps, dom flesta ha ju hastighetsmätare

25 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Chevy-57 skrev:
Montera in en vanlig gps, dom flesta ha ju hastighetsmätare

Gå ju prova, men hörde nån hade fått en 2a på de men då montera han in en cykeldator och de gick igenom. Gpsen blev int godkäd för den kunde tappa signal typ i tunnlar sånt.

128 Inlägg
16 februari 2011
min hastighestmätare gick sönder just innan besiktningen. lösningen är att ha nått annat som besiktningen kan klaga på tex en avgasupphängning eller dylikt.

25 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Jacke90 skrev:
min hastighestmätare gick sönder just innan besiktningen. lösningen är att ha nått annat som besiktningen kan klaga på tex en avgasupphängning eller dylikt.

haha ja kansek funka wink

3 059 Inlägg
16 februari 2011
-Carlsson- skrev:
Ha en mercedes w123a som jag nu kör en bmw zf låda från en bmw e46 och hur ska man lösa de med hastighetsmätare på besiktningen ? Chansa på cykeldator bil godkänt eller kanske lättast o sätta dit mb låda igen underbesiktning ?

Nån som ha nån ide?

Vanlig GPS är ej godkändsom hastighetsmätare i bil.. (ja nu kommer många skriva att deras gått igenom besiktning och att dom känner den o den o den o dens brossa o dens mossa..bla,bla..)  ..
just för att den att kan tappa kontakt med sateliter på grund av dålig omgivning, t.ex. tunnlar med mera.
Cykeldator eller liknande är godkänt.. glöm bara inte att du måste ha någon form av belysning på/mot den.. har dom vaknat med fel fru i sängen så blir dom kinkiga på instrumentbelysningen.. bara sätta en liten diod som lyser mot cykeldatorn så är det löst.
Senast redigerat av Smajly (16 februari 2011)

Sök