Tyvärr har jag ingen info om avståndet.. Det du hörde om att det skulle skilja vid årsmodell 91.. rex/regina motorstyrningen fanns 91-92 på 740, och har ett annat svänghjul vet jag med annan triggning än LH2.4. Så det skulle vara om fästet skiljer på dessa 91-92 då, impulsgivaren skall vara samma som till EZK/LH2.4 iaf.
Har du kollat den säkringen som nästan sitter vid batteriet? Kolla den om kabeln är hel och inte är av någon stans te.x vid batteriet. Du vet vilken jag menar va?
Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
håller med SLG. vi fixa ett liknande problem på en 240 som bara sten dog och bränsle pump och gnista bara försvann, så var det en liten kabel vi batteriet som glappade
håller med SLG. vi fixa ett liknande problem på en 240 som bara sten dog och bränsle pump och gnista bara försvann, så var det en liten kabel vi batteriet som glappade
har tyvärr inte bilen till hands. Kan du/ni förklara lite mer detaljerat om vart denna säkring/kabel sitter?
Kan det påverka det att impulsgivaren inte får signal? MvH:)
Tyvärr har jag ingen info om avståndet.. Det du hörde om att det skulle skilja vid årsmodell 91.. rex/regina motorstyrningen fanns 91-92 på 740, och har ett annat svänghjul vet jag med annan triggning än LH2.4. Så det skulle vara om fästet skiljer på dessa 91-92 då, impulsgivaren skall vara samma som till EZK/LH2.4 iaf.
Jag förstår tack så mkt för informationen! ) ska kolla upp detta
säkringen som det pratas om är nr 1 i elcenralen på 7/940, 240 hade den säkringen i motorutrymmet med kabel direkt till batteriet.
Sedan en rättelse, impulsgivaren får ingen signal utan den Ger signal
Ska kolla denna en gång till och se så allt ser korrekt ut. Ska också kolla upp om sätet som impulsgivaren sitter i är likadan på alla årsmodeller. dvs 91- uppåt. MVH
+ kabeln sitter ihop med några fler kablar det var en av dom som var glapp i vet inte riktigt vart den går eller heter. Men när vi satte fast den ordentligt så starta bilen och gick fel fritt och har inte dött sen dess
Nu är felet hittat. Tydligen så att jag fått fel givare av mekonomen! Efter årsmodell 91- så har impulsgivarna mycket lägre ohm tal. De ser presis ut som de gamla bara att Ohm talet skiljer sig. Fick en gammal använd Impulsgivare för att testa om bilen gick igång ( den gamla modellen ) denna hade defekt från tidigare ägare vet ej vad. Moterade den och bilen gick igång! Jag var nöjd och tog den på en rundtur och märkte att hela bilen började vibrera runt 50-60km/h vibrerade bra mycket.
Misstänkte att det är den gamla givaren såklart! Jag bytte denna till en helt ny givare med högre ohm-tal. Det gick mycket bättre men viberationerna kommer fortfarande fast denna gång efter ca 80-85 km/h. Innan jag bytte denna började lamdasondens varningslampa lysa och jag får felkod 2-1-2 på uttag 2. Kan det vara så att felkoden gör att bilen fortfarande feltänder efter att jag använde den gamla impulsgivaren?