3149
Sök

Fläkten på min golf 3 vill bara gå på fyran!

4 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Har en golf 3 -95 där kupéfläkten bara vill gå på fyran..
Reglaget blir även riktigt hett när man ställer in full värme...
Vad beror detta på?

Tacksam för svar!

CalibraDanne
10 februari 2011
Jag tror att ditt fläktmotstånd är knasigt

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
11 februari 2011
Antingen fläktmotstånd som föregående sa eller så är det vredet som glappar (alstrar värme) och behöver rengöras/bytas..

Administratör
2 980 Inlägg
11 februari 2011
En av orsakerna till det föregående talare skriver är att fläkten kan gå trögt ex om lagrena börjar ta slut... Då brukar det dra med sig att motstånd och vred tar stryk.

En kopp av den svarta såsen...

4 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Men hur vet jag vad det är ? Är det bara att byta både motstånd och vredet?
Vad kan de gå på att fixa?

CalibraDanne
17 februari 2011
byt en sak i taget. Jag föreslår motståndet först. Hitta ett begagnat på en skrot

Administratör
2 980 Inlägg
18 februari 2011
Man monterar naturligtvis ur fläkten och känner om den snurrar trögt eller lätt. Går den lätt är det ju bara att testa ett motstånd o se om det hjälper. Sätta ditt ett nytt motstånd och fläkten trögar så bränner du ju det nya på 0 tid..

En kopp av den svarta såsen...

CalibraDanne
18 februari 2011
Goffen skrev:
Man monterar naturligtvis ur fläkten och känner om den snurrar trögt eller lätt. Går den lätt är det ju bara att testa ett motstånd o se om det hjälper. Sätta ditt ett nytt motstånd och fläkten trögar så bränner du ju det nya på 0 tid..

Hmm ja där har du ju en poäng. Kan ju möjligtvis förklara att den bara går på fyran också. Den orkar kanske inte gå på lägre hastighet eftersom den går trögt.

255 Inlägg
19 februari 2011
Hade exakt samma på min vento, till slut funkade det inte alls, så byt bara reglaget så ska det funka, dock jävligt jobbigt! kostar 50-100:- på skroten, kan vara värt att prova! Mvh

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

Sök