3704
Sök

Fixa servostyrning i bilen.

3 187 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
hejsan!

min bil har inte servostyrning, men skulle gärna vilja ha det, så min fråga är, är det svårt att fixa servostyrning i en bil som inte har det original?
alltså är det svårt att fixa, samt vad behöver man för delar för att kunna göra detta ingrepp? 

stort tacksam för svar!
Senast redigerat av big-jepp (21 februari 2011)

3 295 Inlägg
21 februari 2011
servopump och en styrväxel och lite slang. kunskap om var sakerna ska sitta och om det är möjligt att montera pumpen på motorn nånstans.

9 Inlägg
21 februari 2011
big-jepp skrev:
hejsan!

min bil har inte servostyrning i bilen, men skulle gärna vilja ha det, så min fråga är, är det svårt att fixa servostyrning i en bil som inte har det original?
alltså är det svårt att fixa, samt vad behöver man för delar för att kunna göra detta ingrepp? 

stort tacksam för svar!

servostyrningen sitter ju för fan inte inne i bilen hhhehehehee

1 215 Inlägg
21 februari 2011
kottamarie skrev:
big-jepp skrev:
hejsan!

min bil har inte servostyrning i bilen, men skulle gärna vilja ha det, så min fråga är, är det svårt att fixa servostyrning i en bil som inte har det original?

stort tacksam för svar!

inte fan sitter den utanför iaf.

3 187 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
kottamarie skrev:
big-jepp skrev:
hejsan!

stort tacksam för svar!

jag som trodde den satt under motorhuven, men kanske har fel?

3 187 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Slave_joe skrev:
servopump och en styrväxel och lite slang. kunskap om var sakerna ska sitta och om det är möjligt att montera pumpen på motorn nånstans.

okej, så servopump, styrväxel och slang, kommer lämna den till en kompis för montering.
vad skulle det kosta att köpa dessa grejer på skroten? alltså vad skulle ett bra pris vara?

tackar för ditt svar! smile

9 Inlägg
21 februari 2011
Pavva skrev:
kottamarie skrev:
big-jepp skrev:
hejsan!

stort tacksam för svar!

nej men i motor utrymmet kanske pucko

3 295 Inlägg
21 februari 2011
kottamarie skrev:
big-jepp skrev:
hejsan!

stort tacksam för svar!

det har han väl inte skrivit heller ? är du en sån där som bara skriver för att käfta emot och jävlas?

1 215 Inlägg
21 februari 2011
kottamarie skrev:
Pavva skrev:
kottamarie skrev:

ja de e ju förfan mer inuti bilen än utanför cp

KHRacing
21 februari 2011
grejjerna finns till din kaross/>modell ja.

borde finnas på skroten

allt är vad jag vet bult-on,  så det skall inte behövas kapas nånting om man tar med sig alla fästena.

3 187 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
grejjerna finns till din kaross/>modell ja.

borde finnas på skroten

allt är vad jag vet bult-on,  så det skall inte behövas kapas nånting om man tar med sig alla fästena.

okej, var nämligen på sroten idag och dom hade en bil inne som hade servostyrning, en 95:a, kunde få köpa allting som man behövde för 2000 vilket jag tycker verkar vara ett rimligt pris?
jag antar att fästen och allt ingår då.

tackar för svaret:)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
21 februari 2011
styr växlar brukar vara rätt så dyra så de var bra pris om allt är helt smile

3 187 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:

okej, kan du skriva dom sakerna man behöver, tänkte nämligen ringa honom imorgon och kolla vilka grejer jag får med.

mvh

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
21 februari 2011
big-jepp skrev:
christofer_k skrev:

okej, kan du skriva dom sakerna man behöver, tänkte nämligen ringa honom imorgon och kolla vilka grejer jag får med.

mvh

de vet jag inte alls  vad som  behövs för din bil.. hmm  men huvud sakerna är iaf styrväxel  servopump  kanske  remhjul  till vevaxeln så du får dit en till rem?  hydral slangar oljebehållare me slangar. kasnek  nå mer som behövs.. kolla hur de ser ut på din och jämför  om du behöver kortare styrstag lr så ..

KHRacing
21 februari 2011
Glöm inte de gjutna fästena som sitter skruvade på motorn till servopumpen bla..
Honda brukar ha remhjul för dubbla remmar

3 187 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
big-jepp skrev:
christofer_k skrev:

mvh

de vet jag inte alls  vad som  behövs för din bil.. hmm  men huvud sakerna är iaf styrväxel  servopump  kanske  remhjul  till vevaxeln så du får dit en till rem?  hydral slangar oljebehållare me slangar. kasnek  nå mer som behövs.. kolla hur de ser ut på din och jämför  om du behöver kortare styrstag lr så ..

okej, får kolla det! stort tack för ditt mycket givande svar! smile

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 februari 2011
kottamarie skrev:
Pavva skrev:
kottamarie skrev:

Motorutrymmet. Ett ord.
Senast redigerat av azid (21 februari 2011)

2slow

Sök