Hejsan! det är så att den bakre ljuddämparen nu pajjat på min golf 3a och jag funderar på att byta till en sportljuddämpare istället, är det lönsamt eller bör flera delar av avgassystemet bytas ut då isånnafal? vad är för och nackdelar med sport avgassystem?
du får inte ut en enda fjuttig lite hästkraft utav det... kanske en tiondels Men med lite mer motorljud så kan det lätt kännas att det går fortare än det gör
För övrigt så tjänar man inget effekt på att byta orginal ljuddämpare mot en så kallad "sport dämpare" så länge man inte byter resten av avgassystemet. Alla som vet hur en ljuddämpare ser ut invändigt vet varför
kanske får skaffa dig en muff kanske & universal fäste, kan väll vara det ända. & vad gäller hk så har förmodligen hälften av dom redan dött, så där får du inget så länge du inte byter hela. mvh
Om du känner att du har råd och så så är mitt tips att byta ut hela avgaset, jag orkade inte smålaga mitt avgassystem på golfen utan köpte ett simons 2.5" sportavgas och bytte även ut "frontpipen". Kalaset gick på 4500:- och nu kan jag känna mig ganska säker på att det håller i ett par år framöver. Avgaset låter även riktigt bra och är tyst på låga varv men drar man på lite får man en riktigt schjysst ton och bilen drönar inte som den gjorde när jag hade japsdämparen på.