Jag har en bild på min bildörr när den ligger på gräsmattan, utan dörrsida. Du kan ju kika på den så du får dig ser på hur det är.
Ska du använda dig av både 6,5" + diskant samt 3,5" koax? Blir då lite kaka på kaka med två diskanter kanske, men det vet jag inge mer om. Kanske kan vara bra att dela av så 6,5" kör de lägre registren och 3,5" koaxialen kör mellan och höga frekvenser (skippa de extra diskanterna). Detta är lite för avancerat för mig att svara på.
Du behöver också köpa kablarna samt "adaptern" (eller om du tillverkar en egen distans, en "baffel", annars så finns det kanske en bil på skroten med AS3, med 6,5" orginaladapter). Vet faktiskt inte hur det exakt ser ut på 9-3, om det inte redan finns något där. Länk till det som jag menar:
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … uki-2.htmlStrömkabel går att dra på vänster sida (om du står framför bilen), finns en liten gummipropp vid torpedväggens övre sida där andra kablar redan går.
PS. Glöm inte att lägga dämpmatta på insidan av dörren så det inte skramlar och förstör upplevelsen. Experterna säger "hellre ett par sämre högtalare än en odämpad dörr".